پشت پرده درگیری مسلحانه نماینده عراقی

پشت پرده درگیری مسلحانه نماینده عراقی
يکشنبه 8 دی 1392 - 12:30

نماینده مجلس عراق و عضو ائتلاف "دولت قانون" گفت: "احمد العلوانی" نماینده عراقی، با نیروهایی که برای بازداشت برادر او رفته بودند به صورت مسلحانه درگیر شد و جرم وی محرز است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، علی الشلاه در گفت وگو با سومریه نیوز خاطرنشان کرد: العلوانی به مانع تراشی برای ایجاد آشتی میان تحصن کنندگان و دولت و پایان دادن به تحصن ها در میادین شهرها متهم است و بسیاری از مردم عراق و ساکنان استان الانبار از بازداشت وی خوشحال شده اند.

وی افزود: العلوانی با تیمی که برای بازداشت برادر متهمش رفته بودند به صورت مسلحانه درگیر شد و باید اجازه داد که این مسأله از طریق دادگاه پیگیری شود و نباید این مسأله را سیاسی کرد.

عضو ائتلاف نوری مالکی خاطرنشان کرد: مساله العلوانی پس از کشته شدن برادرش و یکی از نیروهای امنیتی به هنگام بازداشت وی و مجروح شدن برخی دیگر از محافظانش، از دست سیاستمداران و مجلس خارج شده و دادستانی به تنهایی درباره این مساله تصمیم گیری خواهد کرد.
یکی از منابع پلیس استان الانبار صبح دیروز گفت: یگانی از نیروهای امنیتی، احمد العلوانی یکی از نمایندگان مجلس را پس از کشته شدن برادرش و مجروح شدن محافظان وی در مرکز الرمادی  بازداشت کرد.
اهالی شهر فلوجه در اعتراض به بازداشت وی، با برگزاری تظاهرات دولت را به طایفه گری متهم کردند، رییس شورای استان الانبار نیز برگزاری نشستی فوق العاده را برای بررسی حوادث مربوط به بازداشت این نماینده، خواستار شد.
نیروهای عراقی روز شنبه (7دی ماه) برای بازداشت برادر "احمد العلوانی" نماینده مجلس این کشور در شهر رمادی (غرب عراق) به خانه او رفتند. 

در جریان بازداشت برادر این نماینده عراقی، محافظان وی به سوی نیروهای امنیتی تیراندازی کردند. که در جریان این تیراندازی ها برادر العوانی و ۵ محافظ وی کشته شدند. یکی از نیروهای امنیتی نیز در جریان این درگیریها کشته شد.
"نوری مالکی" نخست وزير عراق، پیش از این به تحصن کنندگان در استان الانبار (غرب عراق ) هشدار داده بود كه روز (جمعه 27 دسامبر) آخرين مهلت براي پایان دادن به تحصن در ميادين استان الانبار است.
مالكي، از عشاير استان الانبار خواست كه چادرهاي خود را از ميدان هاي محل تحصن كه به مكاني براي فتنه تبديل شده است، برچینند تا اين چادرها به آتش كشيده نشود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها