بحران در روابط هند و امریکا بالاگرفت؛

اقدامات تلافی جویانه جدید هند علیه آمریکا

اقدامات تلافی جویانه جدید هند علیه آمریکا
يکشنبه 8 دی 1392 - 12:59

مقامات هندی در پاسخ به بازداشت دیپلمات زن هندی در نیویورک در ماه جاری دست به یک سری اقدامات تلافی جویانه زدند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "دفیانی خوبراجاده" زن دیپلمات هندی که به اتهام جعل ویزا و عدم پرداخت دستمزد کافی به خدمتکار خود بازداشت شده، تأکید کرد که هنگام بازداشت برای بازرسی بدنی به او دستبند زده و برهنه اش کرده اند.
بعد از این اتفاق دولت هند موانع امنیتی اطراف سفارت امریکا را برداشت و از پذیرش هیات امریکایی عالی رتبه خودداری کرد.
بازداشت این دیپلمات زن که ممکن است به 15 سال زندان محکوم شود، خشم گسترده ای را در مجامع هندی ایجاد کرده از این رو خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسوول هندی گفت: دهلی در آینده از تخلفات همسران دیپلمات های آمریکایی که در مدارس هند اشتغال دارند چشم پوشی نخواهد کرد.
این مسئول هندی افزود: همسران و فرزندان دیپلمات های امریکایی از این به بعد از مصونیت برخوردار نبوده و در صورت ارتکاب تخلف رانندگی یا هر تخلف دیگری محاکمه خواهند شد.
با وجود تأکید دولت هند بر ضرورت عذرخواهی مقامات آمریکایی به دلیل اتفاقاتی که برای دیپلماتش روی داده است، اما سفارت آمریکا در هند از هرگونه اظهار نظر در این باره خودداری کرد.
"جان کری" وزیر خارجه امریکا از بازداشت دیپلمات هندی ابراز تاسف کرد اما وزارتخانه متبوعش حاضر نشد به خواسته دولت دهلی در خصوص تبرئه دفیانی خوبراجاده از اتهامات تن دهد.
دفیانی خوبراجاده، معاون کنسولگری کل هند در نیویورک است که21 آذر ماه 1392 ( 12 دسامبر جاری) به اتهام جعل ویزا و شهادت دروغ و پرداخت دستمزد کم به خدمتکارش بازداشت شد.
وی که در حال حاضر به قید ضمانت آزاد است ضمن نفی اتهامات، خدمتکارش را به سرقت و اخاذی محکوم کرد. بر اساس اسناد و مدارک موجود در دادگاه نیویورک وی متعهد بود به خدمتکار خود ماهانه حقوق 4800 دلار بپردازد اما فقط 573 دلار پرداخت کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها