مفتی مغربی، اسرائیل را کم‌خطرتر از ایران می‌داند

مفتی مغربی، اسرائیل را کم‌خطرتر از ایران می‌داند
يکشنبه 8 دی 1392 - 16:44

یک مفتی مغربی که به صدرو فتواهای عجیب و جنجالی شهرت دارد، عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی را سودمندتر از ازسرگیری روابط با ایران برشمرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "عبدالباری الزمزمی" که در کشورش به ارائه فتواهای عجیب و غریب - به ویژه در مسائل جنسی و زناشویی- مشهور است، در گفتگو با نشریه الکترونیکی "هسپریس" مدعی شد: "عادی سازی روابط مغرب با اسرائیل ساده تر از شروع دوباره روابط با ایران است زیرا اسرائیل امکان ندارد که آزاری به مغرب برساند درحالی که ایران جز ضرر و زیان برای مغرب نداشته است".

سخنان الزمزمی در پی اظهار نظرهای تحلیلی دانشگاهیان و پژوهشگران مغربی است که ضمن تاکید بر منافع سیاسی متعددی که ازسرگیری روابط با تهران عاید کشورشان خواهد کرد؛ آن را نتیجه وزن دیپلماسی و سیاسی ایران در منطقه ارزیابی کردند.

الزمزمی که رییس یک انجمن مطالعات و پژوهشی نیز هست، مدعی شد: گناه برقراری رابطه با ایران، مانند "شراب و قمار" است که قرآن کریم، ضرر آن را بزرگ تر از منفعتش دانسته است و ایران از این روابط به نفع خود برای تثبیت ایدیولوژی نادرست خود سود خواهد برد".

گفتنی است، زمزمی که عضو مؤسس تشکل موسوم به "اتحادیه جهانی علمای مسلمان" (به ریاست یوسف قرضاوی مفتی دربار قطر) است، در یکی از فتواهای جنجالی و مشهور خود، نوشیدن شراب را برای زن باردار جایز دانسته است! او فتواهای عجیب و انحرافی دیگری هم دارد که در آنها رسما به ترویج انحراف اخلاقی می پردازد و به دلیل منافات آنها با عفت عمومی، از ذکر آن خودداری می شود و بسیاری از کاربران اینترنت در کشور مغرب به آن شدیدا واکنش نشان داده اند.

الزمزمی در ادامه ادعا کرد که با حمایت گسترده ایران، تعداد بسیار زیادی از پیروان مذهب تشیع به شهرهای مغرب سرازیر شده اند و افزود: اگر تشیع مذهب غالب در مغرب شود، خطر در کمین خواهد بود زیرا به مشکلات سیاسی و به پاشدن فتنه و آشوب منتهی می شود و ما به وضع عراق و بحرین دچار خواهیم شد.

وی هنگام مصاحبه با هسپریس اعتراف کرد که در سال 1998 و قبل از قطع روابط بین دو کشور در دیدار با شیخ محمد واعظ زاده، دبیرکل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی، گفته بود تا وقتی که مغرب با اسرائیل تعامل دارد، روابطش با تهران خوب و سازنده نخواهد بود!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها