2013، سال پیوند پوشاک و مد و فناوری

2013، سال پیوند پوشاک و مد و فناوری
دوشنبه 9 دی 1392 - 19:47

العالم - سال 2013، عرصه مهمی برای اختراعات و اکتشافات تازه در زمینه های مختلف بود که دنیای مد و پوشاک نیز از آن بی بهره نماند و اختراعات عجیبی را در این زمینه رقم زد.

در حالی که برخی طراحان لباس به دنبال طرح های جدید برای ارائه مدل هایی عوام پسندتر بودند، برخی از طراحان، ترجیح دادند فن آوری را به صنعت پوشاک و مد پیوند بزنند و به این طریق طرحی نو دراندازند.

 1. اتاق پرو مجازی

 

 

 

 

 

 

 

یکی از شرکت های طراحی لباس، مشکل پرو کردن لباس ها را حل کرد و با اختراع مانیتوری متصل به یارانه، امکان انتخاب طرح، رنگ و مدل لباس و پرو کردن آن بدون پوشیدن را برای خریداران فراهم کرد. به این ترتیب خریدار، بدون آن که لباس را به تن کند، خود را در آن لباس در مانیتور می بیند و رنگ ها و مدل های مدنظر خود را با اشاره دست تغییر می دهد.

2. دست مصنوعی تزیین شده

 

 

 

 

 

 

 

 

یک مجسمه ساز به نام "سوفی الیویرا"، دست هایی مصنوعی طراحی کرد که به قطعات ظریف و زینت ها و نقاشی هایی آراسته شده و آن را واقعی جلوه می دهد. استفاده از این گونه دست ها به افراد معلول بر پنهان ماندن معلولیتشان در جامعه کمک می کند.

3. کُتِ با احساس

 

 

 

 

 

 

 

 

رنگ این کت، بر اساس احساس شخصی که آن را به تن دارد، تغییر می کند. کار بر روی این کت را آزمایشگاه "سنسوری" به عهده داشت، این کت به گونه ای است که از روی رنگ آن، می توان احساسات صاحب آن را حدس زد.

4. کیف شارژ کننده

 

 

 

 

 

 

 

 

یکی از اختراعات، کیفی برای تلفن همراه بود که "اوری پیرس" نام گرفت. این کیف که برای حمل موبایل طراحی شده، دارای قابلیت شارژ تلفن همراه تا حد 100 درصد است و می تواند مشکل تمام شدن شارژ تلفن همراه در اماکنی که به برق دسترسی نیست، را حل کند.

5. عینک گوگل

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت گوگل، عینکی هوشمند اختراع کرد که می توان با استفاده از آن، تنها با بستن پلک، عکس گرفت و عکس گرفته شده به صورت هوشمند، در حافظه عینک ذخیره می شود. اختراع این عینک جنجالی بر سر احتمال سوء استفاده از آن و نقض حریم خصوصی اشخاص بدون اطلاع آن ها را سبب شد.

6. کفش مسطح

 

 

 

 

 

 

 

 

دانشجویان آموزشکده برات، کفشی طراحی کردند که با فن آوری چاپ سه بعدی ساخته شده است. این کفش از یک قطعه تشکیل می شود که می توان به راحتی آن را تا کرد و در یک پاکتنامه گذاشت، آن گاه دوباره آن را بیرون آورد و بازسازی کرد. اختراع این کفش می تواند به استفاده از برخی مواد اولیه که برای ساخت کفش مورد استفاده قرار می گیرند و تاثیری منفی بر محیط زیست دارند، پایان دهد.

7. بازار مجازی پوشاک مستعمل (تاناکورا)


 

 

 

 

 

 

 

یکی از پایگاه های اینترنتی بازاری مجازی ایجاد کرد که مردم بتوانند در آن، لباس ها و کفش های مستعمل و استفاده شده خود را بدون نیاز به پرداخت پول، تعویض کنند. هدف از تشکیل این بازار، کمک به مردم برای خلاص شدن از لباس های مستعمل، بدون دور ریختن آن ها اعلام شده است.

8. کلاه گیس هوشمند

شرکت سونی، کلاه گیسی حاوی حسگر طراحی کرد که امواج صادر شده از مغز و فشار خون را می سنجد. این حسگرها، چندین ویژگی دیگر نیز دارند، به عنوان مثال می توانند به نابینایان برای پیاده روی بدون نیاز به دیگران کمک کنند. این حسگرها قابل اتصال به اینترنت وای فای و بلوتوث هستند و می توان آن ها را به رادیو یا بازی های مجازی نیز وصل کرد.26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها