سرکرده سعودی تیم حمله به سفارت ایران دستگیر شد

سرکرده سعودی تیم حمله به سفارت ایران دستگیر شد
سه شنبه 10 دی 1392 - 19:34

خبرنگار شبکه العالم از دستگیری یک تروریست تحت تعقیب سعودی در لبنان خبر داد. این تبعه عربستان سعودی سرکرده گروهکی است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را هدف حمله تروریستی قرار داد.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه گزارش داد، این فرد توسط نیروهای ارتش لبنان دستگیر شده و مسئولان امنیتی درحال آزمایش دی ان ای از او هستند؛ زیرا این احتمال وجود دارد که این تبعه سعودی، "ماجد الماجد" سرکرده گروهک موسوم به "عبدالله عزام" باشد.

اطلاعات امنیتی سابق حاکی از آن است که ماجد الماجد طی سالهای اخیر در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان اقامت داشت و چند ماه قبل به سوریه رفت و با "ابومحمد الجولانی" سرکرده "جبهه النصره" بیعت کرد. ولی پس از کودتایی ناکام علیه الجولانی به بیروت بازگشت.

 

 

 

 

 

 

روزنامه "السفیر" لبنان نیز به نقل از برخی منابع خود تأکید کرد که این تروریست سعودی شامگاه جمعه گذشته پس از خروج از بیمارستان "المقاصد" بیروت دستگیر شد.
برخی منابع نیز محل دستگیری "ماجد الماجد" را منطقه ای نزدیک به وزارت دفاع لبنان در "یرزه" عنوان کرده و گفته اند که پس از دستگیری وی، این موضوع ابتدا به نهاد قضایی لبنان و دولت سعودی اطلاع داده شد. این تروریست سعودی در عربستان، لبنان، مصر، اردن و چند کشور غربی به ویژه آمریکا تحت تعقیب است.
با وجود تلاش ارتش لبنان برای مخفی نگه داشتن موضوع دستگیری این تروریست سعودی، این خبر به سرعت به رسانه ها درز کرد.
در همین راستا ارتش لبنان تدابیر امنیتی ویژه‌ای را برای مقابله با هرگونه اقدام انتقامجویانه القاعده یا "گردانهای عبدالله عزام" اتخاذ کرده است.
گروهک تروریستی "عزام" ماه گذشته مسئولیت حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را برعهده گرفت.
این گروهک در سال 2004 اعلام موجودیت کرد و 3 انفجار تروریستی را در مصر برعهده گرفت. این گروهک تروریستی یکی "از شاخه‌های القاعده در سرزمین شام" به شمار می آید.
گردانهای عبدالله عزام در سال 2005 در بندر عقبه دو ناو آمریکایی را هدف قرار داد و در سال 2010 مسئولیت حمله به گردشگران خارجی در موزه مصر و همچنین بمباران شهرهای ایلات و عقبه را با 5 موشک گراد برعهده گرفت. در همان سال نیز یک نفت کش ژاپنی را در سواحل امارات هدف قرار داد.
آمریکا سرانجام در سال 2012 این گروهک را در فهرست سازمانهای تروریستی خود قرار داد.

پربیننده ترین خبرها