اگر بابانوئل عربستانی بود چه می شد ؟!

اگر بابانوئل عربستانی بود چه می شد ؟!
چهارشنبه 11 دی 1392 - 14:45

شماري از فعالان عربستانی در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی، با به چالش كشيدن برخوردهاي نامناسب مسئولان سعودي و محدوديت‌هاي اعمال شده در جامعه، اين سئوال را مطرح كردند كه "چه ميشد اگر اگر بابا نوئل سعودي بود"؟!.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، برخي كاربران عربستاني در شبكه هاي اجتماعي درپاسخ به اين سوال نوشتند: اگر بابا نوئل سعودي بود الان رئيس هیأت علماي ارشد بود، و به جاي كلاه نازك و نرم بابانوئل شال روي سرش بود و به جاي داشتن خنده بر لب، چهره اي درهم كشيده و عبوس داشت و به جاي هداياي گرانبها چماق در دست داشت، و به زور به خانه ها يورش مي برد.
كاربران در ادامه به چالش كشيدن پليس ديني و فتواهاي صادر شده در عربستان در ممنوعيت برگزاري مراسم جنبش سال نو ميلادي، انتقادهاي تمسخر آميزي را عليه برخي عادات و آداب و رسوم در عربستان مطرح كردند.
يكي از كابران نوشت: اگر بابانوئل سعودي بود برخورد طایفه‌اي با افراد داشت، و قبل از دادن هديه از فرد مي پرسيد كه شیعه است يا اهل تسنن .
يكي ديگر از كاربران نیز اظهار داشت: اگر بابانوئل سعودي بود، هديه‌هاي ارزان قيمت مي‌خريد و فاكتور آنها را زياد مي‌نوشت تا از اين طريق ميليون‌ها ريال (سعودی) به جيب بزند.
يك كاربر دیگر نيز با اشاره به فتوای یکی از مفتی‌های سرشناس این کشور برای جنگ در سوریه و سفر او به لندن، تأکید کرد: اگر بابائوئل سعودي بود، مانند العريفي فتواي جهاد در مصر را مي‌داد، و سپس خودش براي گذراندن تعطيلات تابستان به لندن مي‌رفت.
يكي ديگر از كابران نيز با به چالش كشيدن خاندان سعودي نوشت: اگر بابانوئل سعوي بود اسم محل کار او، مركز ملك عبدالعزيز براي توزيع هدايا در جشن‌هاي غيرمسلمانان بود، و كيسه هديه‌هايش فقط حاوي گذرنامه بود.
برخي ديگر از كاربران پيش بيني كردند كه اگر بابا نوئل سعودي بود سالهاي طولاني در اين شغل و ماموريت باقي نمي‌ماند و علت آن هم، فرمان پادشاهي بود كه براساس آن، بابانوئل با درخواست خودش از اين ماموريت بركنار مي شد، و شاهزاده ديگري به جاي وي تعيين مي گرديد.

پربیننده ترین خبرها