دردسر کامیون اسلحه برای دولت اردوغان

دردسر کامیون اسلحه برای دولت اردوغان
جمعه 13 دی 1392 - 17:45

روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی در مورد کامیون پر از سلاح که از ترکیه راهی سوریه و گذرگاه باب السلامه بود، نوشته:این کامیون به محل درگیری شدیدی میان مقامات مختلف ترکیه تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این تریلر20 تن سلاح، مهمات و برخی تدارکات گران قیمت را برای شورشیان سوریه حمل می کرد، توسط پلیس ترکیه توقیف شد در حالی که دستکم 15 نیروی اطلاعاتی و امنیتی ترکیه آن را همراهی می کرده اند.
در این گزارش آمده که استاندار انطاکیه تاکید کرده که هیچ کس حق بازخواست از این تریلر را نداشته و ندارد و اینها کمک هایی است برای برادران ترکمن خود می فرستیم.
رفيق أريلماز نماینده پارلمان و عضو حزب جمهوری خلق هم در این رابطه گفت: این محموله تسلیحات برای گروه تروریستی جبهه النصره یا جبهه الاسلامیه فرستاده می شد که ماه گذشته گذرگاه باب السلامه را تصرف کردند.
أونور أويمان معاون حزب جمهوری خلق نیز در اظهاراتی خواستار محاکمه اردوغان به دلیل حمایت از تروریسم و مشخص شدن مبدا و مقصد این تسلیحات شده است.
به نظر می رسد همزمان با گسترش دامنه فساد مالی در ترکیه، مخالفان اردوغان تلاش می کنند سیاست های او را در سوریه هم زیر سوال ببرند و عملاً چند جبهه را علیه وی باز کنند.

ترکیه به دلیل کمک های گسترده تسلیحاتی، مالی و دارویی به گروه تروریستی جبهه النصره، مورد خشم و غضب ایران و آمریکا و برخی از جریان های ملی گرای ترکیه قرار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها