شرط نماینده دولت قانون برای ایجاد فدرالیسم درعراق

شرط نماینده دولت قانون برای ایجاد فدرالیسم درعراق
يکشنبه 15 دی 1392 - 12:49

یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون در مجلس نمایندگان عراق تاکید کرد که تشکیل مناطق خودمختار (فدرال) در عراق به این شرط عملی می شود که هریک از این مناطق بودجه اش را خود تامین کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "حنان الفتلاوی" خاطرنشان کرد که در صورت دریافت یک سری ضمانت ها، طرح تشکیل مناطق خودمختار (فدرال ) را روزی ارائه خواهد کرد.

الفتلاوی تصریح کرد: طرح تشکیل مناطق خودمختاربر این اصل مبتنی است که هر منطقه، بودجه اش را خود تأمین کند و بدین ترتیب مناطق غربی، مرکزی و جنوبی (باید) هزینه های خود را به طور مستقل تأمین کنند.

وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی السومریه افزود: شیعیان عراق از مشکلات روزمره و عملکرد گروه های سیاسی خسته شده اند و روزی صبرشان به پایان خواهد رسید .

برپایه این گزارش، این نخستین بار است که یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی نخست وزیر عراق خواستار تشکیل مناطق خودمختار می شود زیرا این ائتلاف، اساسا مخالف طرح تشکیل مناطق خودمختار است و چنین طرحی را توطئه ای برای تجزیه این کشور می داند.

با توجه به اینکه منابع طبیعی عراق فقط در برخی مناطق این کشور وجود دارد، تشکیل چنین مناطقی به معنای ظلم به دیگر شهروندان و تضعیف ساکنان استانهای دیگر خواهد بود، زیرا تشکیل چنین مناطقی موجب تقسیم ناعادلانه ثروت و منابع طبیعی این کشور خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها