اطلاعاتی محرمانه از جاسوسی آمریکا در مرزهای تونس

اطلاعاتی محرمانه از جاسوسی آمریکا در مرزهای تونس
يکشنبه 15 دی 1392 - 15:12

روزنامه الشروق الجزایر نوشت: براساس اطلاعات محرمانه، آمریکا 2 پایگاه نظامی در تونس دارد و تعداد زیادی از افسران سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و آفریکوم نیز در تونس مستقر هستند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه الجزایری تأکید کرد: افسران آمریکایی در 4 پایگاه در خاک تونس مستقر شده اند که یکی از این چهار پایگاه بین شهرهای جنوبی "بن قردان" و "مدنین" و یکی دیگر در منطقه جنوبی "جرجیس" واقع شده است، و افسران آمریکایی در این پایگاه ها به کنترل سواحل و آب های سرزمینی هم مرز تونس با لیبی می پردازند.

بر اساس این گزارش، تفنگداران نیروی دریایی آمریکا و نیروهای آفریکوم نیز با سلاح ها و تجهیزات خود تحت فرماندهی یک افسر ارشد و کارشناسان توپوگرافی و دستگاه های کنترل ماهواره ای در منطقه کوهستانی الشعانبی استان غربی " القصرین " در مرز تونس با الجزایر مستقر شده اند .
در حالی که کارشناسان وجود پایگاه ها و نظامیان آمریکایی درخاک تونس را بعید نمی دانند، دولت ائتلافی تونس به ریاست جنبش "النهضه" وجود هر گونه طرحی را برای احداث پایگاه های نظامی آمریکایی در مرزهای کشور خود با الجزایر و لیبی تکذیب می کند.
وزارت خارجه تونس سپتامبر 2013 اعلام کرد که هیچ طرح مشترکی بین دولت متبوعش و واشنگتن برای احداث پایگاهی نظامی برای آمریکا نزدیک مرزهای الجزایر وجود ندارد.
سفارت آمریکا در تونس نیز در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که  آمریکا هیچ پایگاه نظامی در تونس ندارد و طرحی نیز برای احداث پایگاه نظامی آماده نکرده است.
تصاویری که روزنامه الشروق به دست آورده است، نشان می دهد که نیروهای مارینز و آفریکوم تجهیزات خود را  به  استان القصرین در مرز تونس با الجزایر منتقل کرده اند.
نیروهای آمریکایی با  نیروهای ارتش تونس از نیمه سال 2013  به مدت چند ماه برای احداث پایگاه نظامی مشترک در استان القصرین  همکاری می کردند تا از این پایگاه اوضاع داخل تونس را مانند تردد افراد و خودروها در خیابان های شهرها و مسیرهای اصلی و فرعی استان های مختلف کنترل کنند .
کارشناسان امور الجزایر معتقدند که آمریکا از مدتی پیش برای احداث پایگاهی برای نیروی آفریکوم خود در یکی از کشورهای آفریقایی تلاش می کند و قبلاً نیز بارها با دولت الجزایر در این خصوص مذاکره کرده بود ولی این درخواستها با مخالفت شدید مسئولان الجزایری مواجه شد .
تصاویر به دست آمده نشان می دهد که پهپادهای آمریکا از منطقه طبرقه در شمال غرب تونس به پرواز درمی آیند و وارد حریم هوایی الجزایر می شوند، و بر فراز استان های عنابه ، الطارف و تبسه پرواز می کنند تا هر گونه تحرکاتی را در این استان های مرزی رصد کنند؛ استان هایی که شاهد قاچاق اسلحه و فعالیت گروه های مسلح است ولی هنوز معلوم نیست که آیا مسئولان الجزایری از این امر اطلاع دارند یا نه. 
"حسین الخافی" از مسئولان سابق وزارت کشور تونس درباره فعالیت اطلاعاتی بیگانگان در کشورش گفت: تونس امروزه به جولانگاه گسترده بسیاری از سرویس های جاسوسی جهان تبدیل شده است چه سرویس های جاسوسی کشورهایِ مدعی دوستی با تونس چه کشورهای دشمن . شاید سرویس های اطلاعاتی (رژیم) اسرائیل ( موساد )، آمریکا (سیا) ، آلمان و فرانسه از خطرناک ترین این سرویس های جاسوسی باشند زیرا این سرویس های اطلاعاتی مزدوران بسیاری در مجامع سیاسی ، احزاب ، مؤسسات اقتصادی و انجمن های خبرنگاری دارند که آخرین اطلاعات را به اربابان خود منتقل می کنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها