گزارش از آخرین تحولات شهر فلوجه در عراق

يکشنبه 15 دی 1392 - 20:44

ارتش عراق با کمک عشایر استان الانبار پس از ورود به شهر فلوجه و به هلاکت رساندن عناصر القاعده به سوی مواضع گروه های تروریست پیشروی می کنند.

"حیدر قاسم" خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه گزارش داد، ارتش عراق خود را برای بازپس گرفتن فلوجه از گروه های مسلح وابسته به القاعده آماده می کند و عشایر نیز همراه ارتش به سوی مواضع گروه های مسلح پیشروی می کنند.

نیروهای ارتش با کمک عشایر استان الانبار توانستند وارد شهر فلوجه شده و پس از به هلاکت رساندن تروریست های "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش کنترل مناطق زیادی از این شهر را به دست بگیرند.

روز گذشته در عملیات ارتش عراق در چند منطقه از شهرهای الرمادی و فلوجه، 55 تروریست عضو القاعده به هلاکت رسیدند.

در حال حاضر عملیات زمینی ارتش عراق به همراه عشایر با پشتیبانی هوایی در جریان است و بالگردهای ارتش مخفیگاه های افراد مسلح را بمباران می کنند.

خبرنگار العالم در عراق تأکید کرد، تنها شمار اندکی از تروریست ها در الرمادی حضور دارند که این تعداد در منازل و مدارس مخفی شده اند.

وی افزود: ارتش تلاش می کند ارتباط گروه های مسلح فعال در استان های موصل، صلاح الدین و دیاله را قطع کند تا بتواند عملیات پاکسازی استان الانبار از تروریست ها را با موفقیت به پایان برساند.

درحالی که عملیات ارتش برای پاکسازی استان الانبار با حمایت های مردمی در جریان است،اعضای فراکسیون "متحدون" در مجلس نمایندگان عراق در اعتراض به عملیات نظامی ارتش در استان الانبار استعفا کردند.

این اقدام با مخالفت اهل تسنن عراق مواجه شده و مردم عراق ائتلاف "متحدون" به ریاست "اسامه النجیفی" رئیس مجلس نمایندگان را به نادیده گرفتن مطالبات رأی دهندگان به این ائتلاف متهم می کنند.

 MKH-05-10:35

 

پربیننده ترین خبرها