موافقت امیر کویت با استعفای هفت وزیر

موافقت امیر کویت با استعفای هفت وزیر
دوشنبه 16 دی 1392 - 21:22

العالم - امیر کویت روز دوشنبه طی حکمی استعفای هفت نفر از وزرای کابینه این کشور را پذیرفت و درحکمی دیگر با اجرای تعدیل در کابینه و اضافه شدن هفت وزیر جدید و نیز تعدیل چهار وزیر فعلی موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری کویت ، بر اساس حکم اول، شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح با استعفای مصطفى جاسم الشمالي معاون نخست وزیر و وزیر نفت ، سالم عبدالعزيز السعود الصباح، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی ، ذكرى عايد الرشيدي وزیر امور اجتماعی و کار ، رولا عبدالله دشتي ، وزیر مشاور در امور مجلس و وزیر مشاور در امور برنامه ریزی و توسعه ، سالم مثيب الأذينة وزیر مشاور در امور مسکن و وزیر مشاور در امور شهرداری ، شريدة عبدالله المعوشرجي وزیر دادگستری و وزیر اوقاف و امور اسلامی و نایف فلاح الحجرف وزیر آموزش و پرورش و وزیر آموزش عالی موافقت کرد.

بر اساس این گزارش ، امیر کویت در حکمی دیگر درباره تعدیل کابینه ، "صباح خالد الحمد الصباح " را به عنوان معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه ، انس خالد الصالح را به عنوان وزیر دارایی و عيسى أحمد الكندري را به عنوان وزير حمل و نقل و وزیر مشاور در امور شهرداری ًو محمد عبدالله المبارك الصباح را به عنوان وزير مشاور درامور کابینه تعیین کرد.

همچنین به موجب این حکم ، "عبدالمحسن مدعج المدعج " به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر بازرگانی و صنایع ، " أحمد عبدالمحسن المليفي " به عنوان وزير آموزش و پرورش و وزیر آموزش عالی ، " علي سعد العبيدي " به عنوان وزیر بهداشت ، علي صالح العمير به عنوان وزیر نفت و وزیر مشاور در امور مجلس و نايف محمد العجمي به عنوان وزیر دادگستری و وزیر اوقاف و امور اسلامی ، " هند صبيح براك الصبيح " به عنوان وزير امور اجتماعی و کار و وزیر مشاور در امور برنامه ریزی و توسعه و ياسر حسن أبل را به عنوان وزیر مشاور در امور مسکن تعیین کرد.

وزیران عضو کابینه شیخ جابر مبارک الصباح نخست وزیر کویت اوایل دیماه استعفای گروهی خود را به امیر این کشور تسلیم کردند.

دادگاه قانون اساسی کویت اوایل امسال پارلمان را به سبب تخلفات قانونی منحل کرد و انتخابات پارلمانی برگزار شده را باطل اعلام کرد. این دادگاه سپس انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار کرد و پس از آن کابینه کویت اوایل ماه اوت با 16 وزیر تشکیل شد.

پربیننده ترین خبرها