میزبان جشنواره شتر، درحسرت جشنواره مخترعان

میزبان جشنواره شتر، درحسرت جشنواره مخترعان
دوشنبه 16 دی 1392 - 22:30

العالم - یکی از علمای سعودی، با انتقاد از برگزاری جشنواره عظیم شتر در عربستان، آرزو کرد روزی جشنواره اختراعات در این کشور برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد العریفی" مفتی سعودی نیز به دیگرعلمایی پیوست که از برگزاری جشنواره سالانه شتر، تحت عنوان "ام رقیبه" (به معنی گردن دراز) انتقاد کرد و در صفحه تویتر خود در پستی که هفت و نیم میلیون نفر آن را بازنشر کردند، نوشت: امروز جشنواره "ام رقیبه" که جشنواره تزیین شترهاست، به کار خود پایان داد. پس چه وقت جشنواره هایی برای مخترعان، مؤلفان موفق، سخنرانان مبتکر و معلمان ممتاز برگزار می شود؟ استدعا دارم سطح ما را بالا ببرید. "

شمار زیادی از کاربران تویتر، از این پست العریفی تمجید کردند.

پیش از العریفی نیز "عبدالعزیز الطریفی" دیگر مفتی معروف سعودی، با انتقاد از حراج شترها با قیمت های گزاف خاطر نشان کرد: مزایده شتر در حالی در عربستان برگزار می شود که آوارگان سوری، به شدت نیازمند کمک های بشردوستانه هستند. این وضع، چیزی جز "جاهلیت جدید" نیست.

یکی از کاربران سعودی به نام "فهد العوهلی" زیر این پست نوشت: نمی خواهم جشنواره ام رقیبه را زیرسئوال ببرم در واقع بهتر است از مخترعان و مبتکران انتقاد شود!

"خالد العتیبی" دیگر کاربر تویتر، در پاسخ این کامنت نوشت: صرفنظر از این که چه کسی مقصر است، باید گفت که این جشنواره، جشنواره ای برای مفاسد و قومی گری ِ بی فایده است که حاصلی جز اسراف و جاهلیت ندارد.

اما این نظر، خشم "راکان بن فارس" دیگر کاربر تویتر را برانگیخت که نوشته بود: این، میراث قومی ماست. ما بادیه نشین هستیم و باید این میراث را حفظ کنیم و نباید آن را فراموش کنیم.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها