خوشحالی غرب از جنگ تروریست ها با تروریست ها

خوشحالی غرب از جنگ تروریست ها با تروریست ها
سه شنبه 17 دی 1392 - 15:09

روزنامه ديلي تلگراف در تحليلي به قلم ريچار استپنسر با عنوان "غرب وحدت صفوف مخالفان سني در سوريه را گامي در مسير درست مي داند" نوشت: حمله هماهنگ شورشيان سوري به گروه هاي طرفدار القاعده در شمال كشور گامي به شمار مي رود كه انتظار براي آن به درازا كشيده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اسپنسر افزود: گروه دولت اسلامي در عراق و شام (داعش) كه اعضاي آن را صدها انگليسي و افراد مسلح نظير آنها تشكيل مي دهد، در نتيجه بسياري از اقدامات خود، تقريبا با همگان بويژه غيرنظاميان رفتار بدي داشته است كه از جمله ممنوعيت استعمال دخانيات و درگير شدن با سران گروه هاي مسلح ديگر بويژه قطع اشتباهي سر يكي از سران مخالفان را مي توان ذكر كرد.

وي بدون اشاره به وضعیت جبهه النصره که به صورت رسمی نمایندگی القاعده در سوریه را دارد، نوشت: داعش خطر بزرگي براي اين شورشيان به شمار مي رود و در صورت شكست اين وحدت، اهل سنت با مجازات شديدي روبرو خواهند شد.

اين نويسنده افزود: اگر شورشان سوري بتوانند داعش را از بين ببرند اين امر به منزله پاداش بزرگي براي آنها خواهد بود بويژه كه ظهور ستاره داعش سايه منفي بر نيروهاي مخالف سوري در داخل اين كشور انداخته است. گفتنی است که جبهه النصره نیز در کنار مخالفان دیگر در حال نبرد با داعش است، گروهی که بسیاری از اعضای آن ابتدا در کنار ابومحمد الجولانی می جنگیدند اما پس از آن به ابوبکر البغدادی پیوستند.

این نویسنده انگلیسی در ادامه با اشاره به این مساله که عربستان و ساير كشورهاي عرب حوزه خليج فارس كه از جناح مخالفان نظام سوريه حمايت مي كنند، به طور عمدي كمترين ميزان سلاح سنگين مورد نياز گروه داعش براي مقابله با نظام سوريه ارسال كرده اند، تصريح كرد: گروه احرار الشام كه با داعش مي جنگد يكي از مهمترين گروه هاي شورشي در شمال سوريه به شمار مي رود و اين گروه با وجود اينكه انگليس و آمريكا ابتكارعمل هاي ترديد آميزي را درقبال آنها انجام داده اند، دوست غرب نيست.

اسپنسر نوشت: غرب و هم پيمانانش در كشورهاي عرب حوزه خليج فارس به دستيابي به يك جبهه واحد بين گروه هاي مسلح سني در سوريه به عنوان گامي در مسير درست نگاه خواهند كرد.

گفتنی است در نبرد میان گروه های مسلح تروریست در شمال سوریه صدها نفر از طرفین کشته و صدها تن دیگر زخمی شده اند و گروه های مسلح به هیچ عنوان به هم رحم نمی کنند. اعدام های دستجمعی توسط هر دو طرف صورت می گیرد و در این میان مردم بی گناه بیشترین آسیب را می بینند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها