تفاوت گروه‌های مسلح از نظر وزیر اطلاع‌رسانی سوریه

تفاوت گروه‌های مسلح از نظر وزیر اطلاع‌رسانی سوریه
سه شنبه 17 دی 1392 - 15:47

وزیر اطلاع رسانی سوریه تأکید کرد، برخلاف ادعاهای دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی، همه گروه‌هایی که در این کشور در حال جنگ هستند، تروریستی هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمران الزعبی" بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: دستگاه های اطلاعاتی خارجی تلاش می کنند که بگویند در سوریه تروریسم میانه رو و افراطی وجود دارد.
الزعبی در این کنفرانس خبری که به صورت زنده از شبکه خبری العالم پخش شد، اظهار داشت: اسناد و مدارک بسیاری وجود دارد که ثابت می کند این گروه‌ها تروریستی هستند و دولت و ارتش سوریه در حال مبارزه با تروریسم هستند. و صرف نظر از اسامی این گروه‌ها، آنان هیچ تفاوتی بایکدیگر ندارند.
الزعبی خاطرنشان کرد: همه اسامی و نامها مانند داعش و غیره را که می‌شنوید، گروه‌های تروریستی هستند.

الزعبی درباره کنفرانس ژنو2 گفت: سوریه برای حمایت از منافع مردم در ژنو2 شرکت می کند.
* موضوع حضور ایران در ژنو 2
وزیر اطلاع رسانی سوریه خاطرنشان کرد: قطعا ما خواستار حضور ایران در کنفرانس ژنو2 در سطح دیگر کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس، هستیم.

الزعبی تأکید کرد: حضور یا عدم حضور ایران در ژنو 2 از ارزش و جایگاه این کشور نمی کاهد.
* نتیجه ژنو2 به همه پرسی گذاشته می‌شود
وی افزود: هرگونه توافق در ژنو2 برای مردم سوریه به همه پرسی گذاشته می‌شود؛ زیرا هرگونه توافق بدون موافقت مردم سوریه در یک همه پرسی عمومی بی ارزش خواهد بود.
الزعبی اظهار داشت: نتیجه اصلی کنفرانس ژنو2 باید مبارزه با تروریسم و مقابله با آن به صورت مشترک باشد.
الزعبی تأکید کرد: پس از ژنو2 هیچگونه حکومت انتقالی نخواهد بود.
الزعبی گفت: به مخالفان و همه توصیه می کنم که بیانیه ژنو را با دقت بخوانند.
وی افزود: گفت وگوی سوری – سوری در ژنو2 یا هر مکان دیگری غیر این نشست، به عنوان نتیجه در نظر گرفته می شود.

وزیر اطلاع رسانی سوریه خاطرنشان کرد: طرح ژنو در اصل همان طرح گفت وگوی سوری – سوری است و اگر این کنفرانس موفقیت آمیز نباشد، در دمشق یا حلب به نتیجه خواهد رسید.
* عامل انفجارها در منطقه یکی است
وزیر اطلاع رسانی سوریه تأکید کرد: سوریه و عراق حق دارند که از امنیت ملی خود دفاع کنند و هیچ کشوری امنیت خود را نادیده نمی‌گیرد.
الزعبی خاطرنشان کرد: کشوری که در پس پرده انفجارها در روسیه، سوریه یا عراق قرار دارد باید بازخواست و مجازات شود.
وی ادامه داد: همان طرفی که انفجار روسیه را انجام داد، در پس پرده انفجارها در دمشق، حمص، درعا، بغداد، رمادی و کرکوک قرار دارد.

* پایبندی سوریه به پیمان منع سلاح شیمیایی
الزعبی تأکید کرد، سوریه به آنچه که در سازمان منع سلاح شیمیایی امضا کرده پایبند است.
وی با ابراز امیدواری برای حل بحران سوریه از طریق ژنو 2 اظهار داشت: کسی که با اهداف عربستان سعودی، قطری ترکیه، آمریکا، فرانسه و یا دیگر کشورها راهی ژنو2 شود، دچار اشتباه شده است.
وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: کسی را که میلیاردها دلار برای قتل سوری‌ها و ویران کردن کشورشان هزینه کرده، نمی بخشیم. کشور سوریه به عمد و به صورت برنامه ریزی شده ویران شد، و این مردم سوریه هستند که تصمیم می‌گیرند کدام طرف را ببخشند.  
الزعبی تأکید کرد: جنگ ضد تروریسم یکی است و عراق و سوریه یک دشمن دارند.
* جنایتها در عدرا نسل کشی بود
الزعبی در خصوص جنایت گروه‌های مسلح در شهر صنعتی "عدرا" نزدیک دمشق گفت: برخلاف آنچه که برخی تبلیغ می‌کنند، حادثه عدرا یک جنایت طایفه‌ای نبود، و کسانی که آنجا کشته شدند فقط از یک قشر مردم سوریه نبودند.
وی ادامه داد: جنایت در شهر صنعتی عدرا در حد نسل کشی است.
الزعبی با بیان اینکه ماجرای واقعی در سوریه مقابله با تروریسم است، اظهار داشت: ائتلاف (مخالفان خارج نشین) نه نماینده مردم سوریه هستند و نه مخالفان.
وی افزود: تروریستها از کشوری به کشور دیگر منتقل می‌شوند ، و آنها از سوریه نیستند.
الزعبی ابراز امیدواری کرد که امنیت و ثبات به کشور لبنان باز گردد.
* موضوع نامزدی بشار اسد برای ریاست جمهوری
الزعبی تأکید کرد: تصمیم برای نامزدی بشار اسد برای ریاست جمهوری به وی بستگی دارد، ولی این مردم سوریه هستند که خواستار نامزدی ایشان هستند.
* نفوذ گسترده تروریستها از اردن و ترکیه
الزعبی با اشاره به نفوذ گسترده تروریستها به سوریه از مناطق مرزی گفت: تروریستها در حال نفوذ گسترده به سوریه از مرزهای اردن هستند، و از این مرز برای آنها سلاح ارسال می شود؛ این موضوع مخفیانه و محرمانه نیست.
وی افزود: آماده هستیم که با اردن برای کنترل مرزها همکاری کنیم.
وزیر اطلاع رسانی سوریه ادامه داد: ترکیه باید مرزهای خود را کاملا ببندد، و همه عناصر مسلح را از خاک خود بیرون و پایگاه‌های آموزشی آنان را تعطیل کند، و از حمایت از آنان دست بکشد.

* آمریکا مخالف تروریسم در عراق نیست
الزعبی با بیان اینکه حامیان تروریسم در هر جایی تروریست هستند، تأکید کرد: آمریکا مخالف تروریسم در عراق نیست.
الزعبی در خصوص لغو تابعیت از سوری‌هایی که در ریختن خون شهروندان سوری مشارکت دارند، اظهار داشت: این موضوع به نهاد قضایی کشور مربوط است.
* سوریه در ژنو2 پیش شرط ندارد
وی همچنین با اشاره به اینکه سوریه بدون پیش شرط در ژنو2 شرکت می کند، تأکید کرد: در ژنو 2 گفت وگو سیاسی است و ما هیچ مذاکره‌ای با تروریستها نمی‌کنیم.
الزعبی تأکید کرد: طبق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، همسایگان سوریه باید از حمایت از تروریسم ضد سوریه دست بکشند.
وی ادامه داد: گروه‌های تروریستی در سوریه فرماندهانی در خارج از کشور دارند که موفقیت در ژنو 2 به نفع برخی از آنها نیست، زیرا این کنفرانس با اهداف ویژه آنان تناقض دارد.

* موضوع حمایت سوریه از مقاومت فلسطین
وزیر اطلاع رسانی سوریه خاطرنشان کرد: اشغال اراضی فلسطینی به هیچ صورت قابل توجیه نیست، و ما به صورت رسمی با تصمیم ملت فلسطین موافقیم.
عمران الزعبی تأکید کرد: فلسطین مسأله اصلی و مرکزی ما و ریشه جنگ اعراب با صهیونیستها است.
وی افزود: ما همیشه از مقاومت فلسطین حمایت کرده‌ایم، و از آن حمایت خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها