پزشک قانونی دلیل مرگ تروریست سعودی را اعلام کرد

پزشک قانونی دلیل مرگ تروریست سعودی را اعلام کرد
سه شنبه 17 دی 1392 - 22:09

چند روز پس از انتشار خبر مرگ مشکوک و ناگهانی "ماجد الماجد" سرکرده تیم حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، خبرنگار شبکه العالم در لبنان از اعلام نتیجه کالبدشکافی جسد این تروریست سعودی خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم شامگاه سه شنبه گزارش داد، گزارش رسمی پزشکی قانونی در لبنان حاکی است که "ماجد الماجد" به دلیل بیماری و کاملا طبیعی جان داده است.

این تروریست سعودی سرکرده گروهک "عبدالله عزام" بود؛ گروهکی که مسئولیت حمله تروریستی نزدیک سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را برعهده گرفت.

ماجد الماجد هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی لبنانی دستگیر شد، ولی ناگهان چند روز پس از دستگیری خبر مشکوکی در خصوص مرگ وی اعلام شد.

پنج شنبه گذشته منابع لبنانی به شبکه العالم تأکید کردند، "ماجد الماجد" سرکرده سعودی گروهکی که مسئولیت حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را برعهده گرفت؛ از "بندر بن سلطان" رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی فرمان می‌گرفت.
در همان ابتدا و با انتشار خبر دستگیری این تروریست، رسانه‌های سعودی همه تلاش خود را برای تشکیک در خبر دستگیری وی به کار بردند؛ تلاشی که با تأیید وزارت دفاع ناکام ماند.
خبرنگار شبکه العالم در بیروت شامگاه سه شنبه از دستگیری این تروریست تحت تعقیب سعودی در لبنان خبر داد.
پس از دستگیری این فرد توسط نیروهای لبنانی، مسئولان امنیتی از او آزمایش دی ان ای به عمل آوردند تا از هویتش اطمینان یابند.
ماجد الماجد طی سالهای اخیر در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان اقامت داشت و چند ماه قبل به سوریه رفت و با "ابومحمد الجولانی" سرکرده "جبهه النصره" بیعت کرد. ولی پس از کودتایی ناکام علیه الجولانی به بیروت بازگشت.

پس از دستگیری این تروریست و صندوقچه اسرار اطلاعات سعودی، بسیاری از کارشناسان درباره خطر حذف فیزیکی وی هشدار دادند.

در همین راستا "ابراهیم الامین" نویسنده معروف و سرشناس لبنانی پیش از اعلام خبر مرگ ماجد الماجد در روزنامه "الاخبار" نوشت: جان ماجد الماجد و گنج اسرار او بسیار با ارزش هستند. هرگونه اقدام از سوی طرفهای خارجی برای قتل این تروریست، تأثیری منفی بر ارتش لبنان و فرماندهی آن و همچنین اوضاع امنیتی لبنان خواهد گذاشت. رها کردن ماجد و مرگ او یا خودداری از هرگونه اقدام برای زنده نگه داشتن او، جنایتی بزرگ است که با جنایتهای تروریستی او و دوستانش برابری می کند.
وی افزود: همه وسایل مورد نیاز برای زنده نگه داشتن او را فراهم کنید و نگذارید که او را بکشند و یا از بیماری بمیرد !
تلاش رسانه های سعودی برای بیمار جلوه دادن ماجد الماجد
از سوی دیگر، پس از افشای هویت این تروریست سعودی، رسانه های عربستان در حال انتشار خبرهایی مبنی بر وضعیت سلامتی بسیار بد وی هستند.
در همین راستا روزنامه سعودی "السبق" مدعی شد: "یک منبع بیمارستانی که پرونده تحقیقات ماجد الماجد سعودی و رئیس گردانهای عبدالله عزام را در بیمارستان نظامی ارتش لبنان در بعبدای بیروت پیگیری می کند، تأکید کرد که وضعیت سلامتی ماجد بسیار بد است."
پس از انتشار این خبرها در رسانه‌های سعودی بسیاری از ناظران تأکید کردند که رسانه‌های سعودی در حال زمینه سازی و توجیه خبر مرگ این صندوقچه اسرار سعودی هستند.

پربیننده ترین خبرها