وفاق: آل خلیفه به دنبال صلح و توافق نیست

وفاق: آل خلیفه به دنبال صلح و توافق نیست
پنج‌شنبه 19 دی 1392 - 14:59

العالم - معاون سیاسی دبیر کل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین گفت: رژیم آل خلیفه به دنبال هم پیمان صلح و توافق برای ساختن آینده کشور بر اساس راهکارهای سیاسی که جوابگوی درخواستها و حقوق مردم باشد، نیست بلکه به دنبال افرادی است که در برابر گزینه های سیاسی تسلیم شوند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "خلیل مرزوق" در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: رژیم بحرین به دنبال افراد امتیازدهنده است تا آنها را شریک، میانجی و مذاکره کننده بنامد کسانی که به نمایندگی از مردم از حقوقشان عقب نشینی کنند.

وی افزود: رژیم در بهترین حالت مخالفان خود را افرادی افراطی که نمی توان با آنان به تفاهم رسید، توصیف و برای خدشه دار کردن اعتبار و به انزوا کشاندن آنان تلاش می کند، سپس سراغ افراد میانه رو می رود و آنان را نیز مانند گروه قبل  افراطی توصیف می کند.

معاون سیاسی دبیر کل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین تاکید کرد: از نظر رژیم حاکم، شریک صلح و مذاکره کننده ارشد و میانجی بی طرف کسی است که برای سلب حقوق گروههای مظلوم به توافق برسد در حالی که چنین کسی بدون شک به دنبال سراب است.

مرزوق افزود: تاکنون هیچ اقدامی برای خروج از بن بست در روند سیاسی نشده زیرا به اعتقاد رژیم بحرین هنوز زمان حل بحران فرا نرسیده در حالی که رژیم همه تلاش خود را برای سرپوش گذاشتن بر سرکوب و مخالفت های مردمی بکار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد هنوز برخی گروههای دولتی چشم امید به گروههای خارجی دارند و در عین حال مخالفان را به آموزش دیدن از خارج متهم  می کنند.

مرزوق خاطرنشان کرد:رژیم در هیچ مساله ای به دنبال شریک نبوده زیرا اعتقادی بدان ندارد و خود را صاحب و فراتر از همه چیز می داند که دیگران در مرتبه پایین تر از آن قرار دارند ، آل خلیفه درباره مشارکت گروه ها و احترام به شرکای سیاسی و اینکه جایز نیست ایده طرفی به دیگران تحمیل شود، زیاد سخن می گوید در حالی که فراموش کرده خود همه طرفها را طرد کرده است.

وی افزود: مخالفان ملی خواهان دموکراسی و شراکت واقعی با دیگر طرفها برای یافتن راهکار سیاسی گسترده هستند تا از ظلم به دیگران جلوگیری شود.

مرزوق گفت: تنها راه مصونیت کشور دستیابی به توافق ملی بر اساس شراکت در حکومت است .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها