انقلابیون بحرینی طرح جدیدی ارایه دادند

انقلابیون بحرینی طرح جدیدی ارایه دادند
جمعه 20 دی 1392 - 12:04

احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی طرح جدیدی را در رد هرگونه اقدام تحریک آمیز و نفرت افکنی در جامعه و تقویت تسامح و تساهل ارایه دادند تا مبنایی برای حل مشکلات این کشور و نوید بخش صلح باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی سندی را با نام "سند مبارزه با نفرت افکنی" در دستور کار خود قرار دادند که طرح تسامح و گذشت و مبارزه با اقدامات تحریک آمیز و نفرت افکنی درجامعه به شمار می رود.

"خلیل المرزوق" معاون سیاسی دبیر کل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین اعلام کرد: این طرح اولین اقدامی است که انقلابیون از امروز فعالیت های خود را در بحرین با آن ترویج خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه احزاب و گروههای مخالف رژیم آل خلیفه همواره به دنبال راهکار و ابتکارعمل هستند تا آینده بحرین را بسازند، افزود: انقلابیون همواره باید برای ساخت کشور از مشکلات دوری کنند و نوید بخش صلح باشند که  طرح جدید نیز نمونه ای برای ایجاد راهکار در بحرین است.

به گفته المرزوق، بحرین هم اکنون به یک فرآیند سیاسی گسترده نیازمند است و در آینده نیز بدان نیاز خواهد داشت و انقلابیون نیز برای این فرایند آمادگی دارند، بنابراین هرگونه جبهه گیری بی فایده خواهد بود و باید به دنبال راهکارهای سیاسی باشیم.

وی با اشاره به اینکه "اگر فرایند سیاسی گسترده نبوده و جزئیات اساسی آن بدون بررسی و بدون نقشه راه باشد، ما با این فرایند مخالف هستیم"، افزود: مت نمی خواهیم تجاربی را که مانع پیشرفت می شود، تکرار کنیم و مهمتر از همه، ما هم اکنون برای بررسی و مناقشه این فرایند سیاسی آماده ایم و گروهها و جریان های رسمی و داخلی نیز باید به این فراخوان پاسخ دهند و با ما همکاری کنند.

المرزوق افزود: باید بدانیم که یک جانبه گرایی ره آوردی برای کشور نخواهد داشت و باید مردم را به عنوان منبع قدرت به رسمیت بشناسیم، چراکه دو تجربه گذشته و تحمیل اراده یک جانبه، دلیل ناکامی های گذشته بوده است که اگر بار دیگر تکرار شود، بحرین  گامی به جلو برنخواهد داشت.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها