آیا داعش جنایت النصره را علیه عماریاسر تکرار می کند؟

آیا داعش جنایت النصره را علیه عماریاسر تکرار می کند؟
جمعه 20 دی 1392 - 16:31

درگیری و نبردهای سنگین میان تروریست های مسلح و گروه موسوم به حکومت اسلامی عراق و شام"داعش" در مناطق مختلف سوریه به ویژه در شمال این کشور همچنان ادامه دارد.

حسام زیدان خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه امروز (جمعه) گزارش داد که گروه های مسلح از چهار طرف توانسته اند شهر رقه را به کنترل خود درآورده و بر برخی از مناطق راهبردی این شهر مسلط شوند.
وی گفت: دیروز تروریست های داعش مقام و مقبره عمار یاسر صحابی جلیل القدر پیامبر اکرم (ص) را در منطقه "مشلب" در شهر "رقه" تحت کنترل خود درآوردند. پیشتر گروه تروریستی النصره این مکان را به عنوان مرکز فرماندهی خود قرار داده بود.
منابع محلی با ابراز نگرانی در این باره، معتقدند که عناصر تروریستی داعش ممکن است اقدام به تخریب کامل مقبره و مقام این صحابی بزرگ نمایند.
در گذشته نیز داعش در برخی از مناطق تحت کنترل خود، اقدام به هتک و تخریب زیارتگاه ها، مراکز دینی و اماکن عبادی کرده بود.

یاد آور می شود که گروهک تروریستی "جبهه النصره" وابسته به القاعده در سوریه، روز پنجشنبه،12 اردیبهشت سال 1392 به هتک حرمت مزار حجر بن عدی و نبش قبر ایشان مبادرت کرد.
گروه تروریستی جبهه النصره پس از این اقدام غیر انسانی، با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، اذعان کرد که پس از نبش قبر حجر بن عدی، این یار پیامبر اکرم و از صحابی بزرگوار، پیکر ایشان را به مکانی نامعلوم منتقل کرده است.

زیدان افزود: درگیری ها به طور پراکنده و مستمر میان تروریست های داعش و گروههای مسلح در ریف دمشق در مناطق دوما و حرستا ادامه دارد و ارتش سوریه بدون توجه به درگیری ها میان گروهای مسلح تروریست همچنان تجمعات شورشیان را در ریف دمشق به ویژه در مناطق دوما، مزارع عالیا، حجاریه و مهمترین محل تجمع آنها در نزدیکی مسجد الحسبه در دوما هدف قرار داد.
خبرنگار العالم تصریح کرد ارتش سوریه همچنین موفق شد حملات تروریست ها در منطقه خان شیخ را که به منزله دروازه جنوب غربی دمشق به شمار می آید، درهم بشکند.
بنابر این گزارش، رقابت بر سر قدرت میان گروه های مسلح در سوریه تشدید شده و  جنگ و کشتار میان تروریست های موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام"داعش"، النصره و گروه موسوم به " جیش المجاهدین" که هشت گروه و گردان وابسته به "جیش الحر" را در برمی گیرد، در حال گسترش است.
داعش با عقب نشینی و تحمل تلفاتی سنگین در برخی از مناطق تحت کنترل خود، تلاش می کند تا با انجام سلسله حملاتی در شمال سوریه ابتکار عمل را بدست گرفته و همپیمانان پیشین خود را از شهر حلب بیرون کند.
درگیریهای شدید میان تروریستها در مناطق حلب، ادلب و رقه به قوت خود باقی است تاجایی که داعش برای تقویت بنیه نظامی عناصر تروریست خود مجبورشد برای آنها در دیرالزور مهمات بفرستد.
همچنین پس از شکست ها در عرصه میدانی، روند استفاده از خودروهای بمب گذاری شده توسط داعش افزایش یافت.
به گفته مرکز حقوق بشر سوریه، داعش این ترفند را علیه همپیمانان سابقش در مناطق تحت کنترل آنها بکار برده و در شهر الباب در ریف حلب شماری را به کام مرگ فرستاده است.
سلسله انفجارها و حملات پی در پی در مناطق حریتان، جرابلس در حومه ریف مدینه و میادین از توابع دیر الزور همچنان ادامه دارد.
مرکز حقوق بشر سوریه افزود: گروههای مسلح موفق شدند داعش را از مقر امنیتی خود در الرقه بیرون کنند. این مرکز که بعنوان پایگاهی راهبردی برای داعش محسوب می شود 400 متر با مرکز اصلی بعد مسافت دارد.
در همین حال، ارتش سوریه با ایجاد یک کمین موفق شد 45 تروریست را در منطقه الخالدیه استان حمص در مرکز سوریه به هلاکت برساند.
درباره درگیری ها و قتل و کشتار میان تروریست های داعش و دیگر عناصر مسلح در سوریه، ناظران بر این باورند که هیچ یک از طرفین قادر به شکست میدانی دیگری نخواهد بود اما می توانند نبردهای خونینی را از طریق جنگهای انفجاری علیه یکدیگر به راه بیاندازند.

پربیننده ترین خبرها