اقدام مداخله آمیز آمریکا در سومالی

اقدام مداخله آمیز آمریکا در سومالی
شنبه 21 دی 1392 - 20:22

العالم - آمریکا با گسیل مشاوران نظامی به سومالی، به بهانه کمک به نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا، زمینه دخالت خود را در این کشور آفریقایی فراهم کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش آمریکا اعلام کرده است که طی ماه های گذشته مشاوران نظامی را به اصطلاح برای کمک به نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا در سومالی ، به این کشور فرستاده است.

از سال 1993 میلادی، این اولین بار است که نیروهای آمریکایی در کشور سومالی واقع در شاخ آفریقا مستقر می شوند. در سال 1993 ، به دنبال سرنگون شدن دو بالگرد آمریکایی بلاک هوک در سومالی، 18 نظامی این کشور کشته شدند.

" تام دیویس" سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در آفریقا در بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن با هدف حمایت از هیات اتحادیه آفریقا در سومالی و نیروهای آفریقایی، گروهی را برای هماهنگی به این کشور فرستاده است.

ناظران احتمال می دهند که میزان دخالت آمریکا در سومالی ، به بیش از اعزام ناظران نظامی گسترش یابد، به ویژه اینکه این کشور روزانه از هواپیماهای بدون خلبان و کنترل از راه دور برای زیر نظر گرفتن فعالیت های گروه های مسلح سومالی وابسته به القاعده استفاده می کند.

یک مسوول وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد تیمی که در ماه اکتبر به سومالی فرستاده شد و از ماه دسامبر فعالیت خود را آغاز کرده است، متشکل از تعدادی سرباز است.

خبرگزاری نهرین نت در این باره خاطرنشان کرد که این گروه از نظامیان آمریکایی در فرودگاه موگادیشو مستقر هستند و در کنار نیروهای اتحادیه آفریقا که در حال مقابله با شورشیان هستند، فعالیت می کنند.

سومالی از دو دهه پیش صحنه جنگ داخلی است و به گفته کارشناسان، گروه "الشباب" که برای سرکوب مسوولان سومالی تلاش می کند، مانع اصلی بازگشت صلح به کشور به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها