شادی ریاض از مرگ الماجد و انتقال سریع جسد به عربستان

شادی ریاض از مرگ الماجد و انتقال سریع جسد به عربستان
شنبه 21 دی 1392 - 20:50

العالم - از زمانی که ماجد الماجد تروریست معروف عامل حمله به سفارت ایران در بیروت دستگیر شد تا وقتی که خبر مرگ او در رسانه ها انعکاس یافت زمان زیادی نگذشت و به عقیده کارشناسان این مطلوبترین وضع برای عربستان بود؛ کشوری که متهم اصلی حمایت از تروریست های منطقه معرفی شده است.

پایگاه اطلاع رسانی عرب زبان الوطن آنلاین روز شنبه در گزارشی مدعی شد که علی رغم وجود شایعاتی درباره درخواست ایران برای شرکت در کالبدشکافی الماجد، چنین اتفاقی نیفتاد.

پیش از این موسسه پژوهشی آمریکایی "استراتفور" با یافتن نشانه هایی، رژیم عربستان را مسئول احتمالی قتل "ماجد الماجد" سرکرده گروهک تروریستی "عبدالله عزام" معرفی کرد؛ گروهکی که مسئولیت حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را به عهده گرفت.

این مؤسسه در گزارش خود تاکید کرده که با توجه به نشانه های موجود، مقامات لبنانی زیر فشار بودند تا ماجد را تحت درمان لازم قرار ندهند تا مشکل خودبخود حل شود.؟

استراتفورنوشت: سؤال مهم این که "میزان خطر ماجد الماجد در صورتی که زنده می ماند، چقدر است؟ بویژه آن که حمایت رسمی عربستان از گروه عبدالله عزام نامشخص است و این در حالی است که میزان علاقمندی عربستان برای ساکت نگه داشتن الماجد و محروم کردن ایران از گنجینه اطلاعاتی که این گروه تروریستی و حامیانش را در حادثه انفجار نزدیک سفارت ایران در لبنان محکوم می کند، بسیار جالب توجه است.

درهمین حال به نوشت الوطن آنلاین، قاضی سمیر حمود دادستان دادگاه استیناف مجوز تحویل جسد الماجد به خانواده اش از طریق سفارت عربستان در لبنان را امضا و دستور اجرای آن را برای دستگاههای امنیتی ذی ربط صادر کرد.

محمد علی التل وکیل سفارت عربستان با حضور در دفتر دادستان در کاخ دادگستری در بیروت نسخه ای از حکم را دریافت کرد.

علی عواض عسیری سفیر عربستان در بیروت به الوطن گفت: نتایج کالبدشکافی اخیر مطابق با گزارش پزشکی قانونی اول بود چون نشان داد مرگ الماجد به خاطر عوارضی بود که قبل از دستگیری از آن رنج می برد لذا هر گونه شبهه جنایی درباره مرگ وی زدوده شد.   

گفته شده الماجد مانند رهبران و عناصر القاعده به رهبری سیف العدل که یک مصری است پس از حمله آمریکا به افغانستان از آن کشور فرار کرد.

فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جسد " ماجد الماجد" تروریست سعودی با موافقت دستگاه قضایی عصر روز(جمعه) تحویل سفارت عربستان سعودی در بیروت شد.

دراین بیانیه تاکید شد که پزشکان نظامی ارتش لبنان جسد ماجد الماجد را مقابل بیمارستان نظامی مرکزی بیروت را تحویل نمایندگان سفارت عربستان سعودی دادند.

فرماندهی ارتش لبنان گفته است که تحویل جسد این تبعه سعودی بعداز تکمیل اقدامات پزشکی و قانونی لازم صورت گرفته است.

سفارت عربستان سعودی پیشتر درخواست برادر این تروریست را برای تحویل جسد او به مقامات لبنانی تسلیم کرده بود.

براساس این گزارش جسد این تروریست سعودی در میان تدابیر شدید امنیتی به فرودگاه بین المللی « رفیق حریری» بیروت منتقل شد و قرار است امشب با یک هواپیمای خطوط هوایی عربستان سعودی به ریاض فرستاده شود.

به بیشتر خبرنگاران و تصویربرداران اجازه داده نشد که برای پوشش خبری و تصویری روند انتقال جسد این تروریست سعودی به فرودگاه و از آنجا به ریاض اقدام کنند.

« علی عواض عسیری» سفیر عربستان سعودی در لبنان پیشتر گفته بود که این کشور خواستار کالبد شکافی ماجد الماجد نیست و تلاش دارد تا بسرعت جسد او را به ریاض منتقل کند.

«سمیر حمود» دادستان لبنان اعلام کرده است، گزارش پزشکان قانونی که جسد ماجد الماجد را معاینه کرده اند ، حاکی است که او در اثر بیماری و عوارض آن مرده است.

گروه تکفیری تروریستی گردان های عبدالله عزام تحت رهبری الماجد این تروریست سعودی مسئولیت انفجارهای تروریستی 28 آبان ماه گذشته مقابل سفارت ایران در بیروت را بطور رسمی برعهده گرفته است.

این انفجارهای تروریستی به شهادت 25 تن از جمله حجت الاسلام و المسلمین « ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی ایران در لبنان و زخمی شدن بیش از 150 تن منجر شد.

این تروریست سعودی اخیرا در لبنان بازداشت و سپس اعلام شد که در بیمارستان نظامی بیروت مرده است.

بسیاری از ناظران و کارشناسان مرگ ماجد الماجد تروریست سعودی را مشکوک ارزیابی کرده اند.

حدود 40 روز پیش دو عامل انتحاری خود را مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، منفجر کردند که مسئولیت این حمله را گروهک ترورریستی عبدالله عزام به عهده گرفت.

این اقدام تروریستی منجر به شهادت چند نفر از شهروندان ایرانی و لبنانی و همچنین مجروح شدن شماری زیادی گردید.

پربیننده ترین خبرها