حمایت حزب سلفی نور از همه‌پرسی قانون اساسی

حمایت حزب سلفی نور از همه‌پرسی قانون اساسی
سه شنبه 24 دی 1392 - 08:56

حزب سلفی نور، خواستار شرکت مردم مصردر همه پرسی قانون اساسی و تایید پیش نویس آن شد. این در حالی است که اخوان المسلمین، شرکت در همه پرسی را تحریم کرده است.

به گزارش روز سه شبنه پایگاه خبری شبکه العالم، حزب سلفی النور در حالی خواستار پاسخ مثبت مردم مصر به همه پرسی قانون اساسی شد که جنبش حمایت از مشروعیت و برخی از گروههای مصری مشارکت در همه پرسی را تحریم کرده اند.

پس از برکناری محمد مرسی، رییس جمهور اخوانی مصر و به دست گرفتن امور کشور توسط نظامیان - که طرفداران اخوان از آن به عنوان کودتای نظامی می کنند- تدوین پیش نویس جدید قانون اساسی نیز یکی از اقداماتی بود که دراین دوره به اجرا گذاشته شد.

همه پرسی قانون اساسی مصر که برای مصری های مقیم خارج از این کشور در روزهای گذشته انجام شده بود، از صبح امروز (سه شنبه) در شهرهای این کشور آغاز شده است.

یاد آور می شود که پس از انتخاب محمد مرسی به عنوان رییس جمهور مصر، یکی از اقدامات وی تدوین قانون اساسی جدید و سپس برگزاری همه پرسی دراین زمینه بود که البته با وجود مخالفت های احزاب مخالف برگزار شد.

همه پرسی قانون ساسی مصر در زمان مرسی در آذر و دی ماه سال 1391 و در دو مرحله برگزار و سرانجام قانون جدید با رای مردم به تصویب رسید.

خبرها از تمایل عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حکایت دارد، انتخاباتی که قرار است پس از همه پرسی قانون اساسی برگزار شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها