اعدام بیش از صد تن از عناصر مسلح به دست داعش

اعدام بیش از صد تن از عناصر مسلح به دست داعش
سه شنبه 24 دی 1392 - 17:26

در ادامه درگیری‌‌ها بین گروه‌های مسلح در سوریه، عناصر داعش صدها تن از اعضای گروه های مسلح دیگر را اعدام کردند.

به گزاش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عناصر گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) دیروز "ابوسعد الحضرمی" سرکرده جبهه النصره در شهر "رقه" را به همراه بیش از 100 عضو گروه "جبهه اسلامی" اعدام کردند.

منابع خبری اعلام کردند این افراد در شهر رقه و منطقه تل ابیض در مرز سوریه با ترکیه به دام عناصر داعش افتاده بودند.

گروه های تروریستی در سوریه به ویژه داعش، جبهه النصره و جبهه اسلامی از حمایت عربستان و آمریکا برخوردارند؛ و از روز 3 ژانویه 2014 با یکدیگر می جنگند.

یکی از مخالفان نظام سوریه به نام "حمزه ابوبکر" گفته است، یکی از اعضای داعش قبل از کشته شدنش اذعان کرده بود که بیش از هزار عضو گروهش در حومه غربی شهر حلب به دست دیگر گروه های مسلح کشته و یا زخمی شده اند.

ابوبکر افزود : این عضو داعش که تابعیت عربستانی داشت، هنگام حمله به یکی از مواضع دیگر گروه های مسلح از پای در آمد و در موبایلش پیامکی یافتند که از طریق توییتر به دوست عربستانی خود در عراق فرستاده و اذعان کرده بود که تعداد تلفات و مجروحان گروهش در حومه غربی شهر حلب بیش از هزار نفر است.

گروه های مسلح در سوریه برای دستیابی هرچه بیشتر به کمکهای مالی و تسلیحاتی حامیان خارجی خود، تلاش می کنند با کنار زدن دیگر گروه ها مناطق بیشتر را تحت کنترل خود در آورند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها