پیش بینی تایید بیش از 95 درصدی قانون اساسی مصر

پیش بینی تایید بیش از 95 درصدی قانون اساسی مصر
پنج‌شنبه 26 دی 1392 - 10:57

العالم - به گفته مقام های مصری نیمی از افراد واجد شرایط رای دادن ، در همه پرسی دو روز گذشته مربوط به قانون اساسی این کشور شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " عبدالفتاح عثمان " معاون وزیر کشور مصر امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که براساس نتایج اولیه ؛ بیش از نیمی از حائزین شرایط در همه پرسی قانون اساسی جدید مشارکت کردند.

نزدیک به 53 میلیون نفر در مصر حائز شرایط مشارکت در همه پرسی قانون اساسی جدید بودند که روزهای 14 و 15 ژانویه 2014 برگزار شد. 

عثمان در مصاحبه با شبکه ماهواره ای الحیات گفت : احتمالاً بیش از 95 درصد مشارکت کنندگان به قانون اساسی رأی مثبت داده اند. 

نتایج رسمی همه پرسی قانون اساسی زودتر از روز شنبه هفته آینده اعلام نخواهد شد .

شمارش آرای همه پرسی قانون اساسی از دیشب (چهارشنبه) آغاز شده است.

به عقیده تحلیل گران سیاسی نتیجه همه پرسی روزهای ۱۴ و ۱۵ ماه ژانویه ۲۰۱۴، می‌تواند زمینه ساز نامزدشدن عبدالفتاح السیسی برای پست ریاست جمهوری در مصر باشد. السیسی که نقشی کلیدی در برکناری محمد مرسی داشت، فرمانده نیروهای مسلح ارتش مصر و از اوت ۲۰۱۲ وزیر دفاع مصر است.

برخی تحلیلگران، درصد بالای رای «آری» مردم مصر به قانون اساسی جدید را با توجه به حمایت گسترده مردم مصر از ارتش در سرنگونی محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر، دور از انتظار نمی‌دانند. با این حال، گروه اخوان المسلمین، که این انتخابات را تحریم کرده‌اند، این رفراندوم را بخشی از یک کودتا علیه «یک رهبرآزاده» می‌دانند.

در حاشیه این رای‌گیری، روز سه شنبه ۱۴ ژانویه ۹ نفر از حامیان محمد مرسی در درگیری با نیروهای ارتش و پلیس، تعدادی  کشته و دستگیر شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها