آیا بوتفلیقه برای چهارمین بار رییس‌جمهور می‌شود؟

آیا بوتفلیقه برای چهارمین بار رییس‌جمهور می‌شود؟
جمعه 27 دی 1392 - 17:34

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، اواخر فروردین 93 برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عبدالعزيز بوتفليقه رييس جمهور الجزاير با صدور فرماني، 17 آوريل 2014 (28 فروردین 93) را به عنوان موعد برگزاري انتخابات رياست جمهوري اين كشور تعيين كرد.

بيانيه رياست جمهوري الجزایر كه توسط خبرگزاري رسمی این کشور منتشر شد، حاكيست: بر اساس ماده 133 قانون انتخابات، رييس جمهور بخشنامه فراخوان شورای انتخابات به منظور برگزاری آن در روز پنجشنبه 17 آوريل 2014 را امضا کرد.

به موجب قانون انتخابات الجزایر، رئیس جمهور موظف است فراخوان اجرای انتخابات را دست کم 90 روز پیش از موعد انجام رأی گیری اعلام کند.

بوتفلیقه تنها یک روز پس از بازگشت از سفر درمانی به پاریس، این فراخوان را اعلام کرد. وی که پس از تغییر قانون اساسی در سال 2009 برای سومین بار رئیس جمهور الجزایر شده بود، چند ماه پیش اواخر سال گذشته به سکته مغری دچار شد و در روزهای اخیر برای مرحله دوم درمان، در فرانسه به سر می برد.

حزب "جبهه آزادی بخش ملی" بوتفلیقه را برای چهارمین بار به عنوان نامزد خود در انتخابات معرفی کرده، اما وی تاکنون درخصوص پذیرش این نامزدی اظهار نظر نکرده است. وضع جسمانی وی مهمترین عامل مخالفت برخی احزاب معارض دولت با کاندیداتوری اوست، اما احزاب همپیمان دولت همچنان بر نامزدی او در انتخابات بعدی اصرار دارند.

بوتفلیقه  در سال های 1999 و 2004 به عنوان رئیس جمهور الجزایر انتخاب شد و در سال 2009 نیز برای ادامه حضور در این منصب، قانون اساسی را تغییر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها