هشدار علمای مسلمان درباره پدیده تکفیریها

هشدار علمای مسلمان درباره پدیده تکفیریها
يکشنبه 29 دی 1392 - 23:12

شماری از علما و شخصیت های مهم جهان اسلام درباره توطئه دشمنان اسلام برای فتنه انگیزی بین مسلمانان و گسترش تفکر تکفیری در بین آنها هشدار دادند.

شیخ "زهیر الجعید" رئیس جبهه فعالیت مقاومتی در لبنان در حاشیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: طرح استکبار جهانی، بر پایه ایجاد تفرقه میان امت اسلامی و گسترش تنش و جنگ میان مسلمانان استوار است.

وی فتنه افکنی میان اهل تسنن و شیعیان را "توطئه ای بزرگ" خواند و گفت: اکنون کار به جایی رسیده است که ما در آستانه طائفه ای قرار داریم و متاسفانه برخی از کسانی که به این مساله دامن می زنند، از همین امت هستند.

سید "صدر الدین القبانجی" امام جمعه نجف اشرف نیز در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: امروزه، تکفیر به شکلی بی سابقه گسترش یافته است و تصاویر متعددی از کشتار و سربریدن و امثال آن ها مشاهده می شود.

وی افزود: چراغ سبزی برای گسترش چنین اقداماتی وجود دارد و معتقدیم در پشت پرده، توطئه ای علیه مسلمانان از طریق درگیر کردن آنها با یکدیگر در حال اجراست. این توطئه بدنبال درگیر کردن اهل تسنن و شیعیان با یکدیگر است تا رژیم صهیونیستی و آمریکا در امنیت و آسایش به سر ببرند.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: این مساله به صراحت در لابلای اظهارات مسئولان ارشد رژیم اسرائیل و آمریکا شنیده شده است. این مسئولان اذعان کرده اند که باید جنگ را به فراتر از مرزها برد.
در همین حال، اعضای شورای عالی تقریب میان ادیان و مذاهب اسلامی نیز در بخشی از کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، پدیده تکفیر و تکفیری ها را به عنوان پدیده ای به دور از رویکرد و فرهنگ اسلامی بررسی کرد و به واکاوی خطر این پدیده و ضرورت اتخاذ تدابیری عملی جهت مقابله با آن پرداخت.

در جریان برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، کمیسیون های مختلف از جمله کمیسیون "جهان عاری از خشونت"، کمیسیون "وحدت اسلامی، ضرورت قرآنی"، کمیسیون "وحدت امت اسلامی حول محور قرآن کریم؛ چالش‌ها و موانع"و کمیسیون "وضعیت کنونی جامعه اسلامی از منظر قرآن کریم" به فعالیت پرداختند.

این کمیسیون ها به بررسی پژوهش ها و مقالات تفصیلی درباره شیوع پدیده افراطی گری، تکفیر و کشتار و تحلیل ریشه های فکری و سیاسی آن که مغایر آموزه های قرآن کریم است، پرداختند و پیش زمینه های استعماری آن را که اصول اسلام و موجودیت مسلمانان را هدف گرفته است، واکاوی کردند.

اتحادیه جهانی زنان مسلمان نیز در یکی از بخش های این کنفرانس، تشکیل جلسه داد که در آن، گزارشی از فعالیت های این اتحادیه ارائه و آیین نامه آن به رای گذاشته شد. زنان شرکت کننده همچنین به بررسی برنامه های دوره جدید اتحادیه جهانی زنان مسلمان پرداختند.

بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امشب پس از بررسی چالش های پیش روی وحدت اسلامی و تاکید بر ضرورت مبارزه با تفکر تکفیری، با قرائت بیانیه پایانی در تهران به کار خود پایان داد.
19 - 14:40
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها