هشدار اروپا به کارشکنی صهیونیستها در مذاکرات

هشدار اروپا به کارشکنی صهیونیستها در مذاکرات
جمعه 4 بهمن 1392 - 11:07

العالم - فرستاده اتحادیه اروپا به اسرا ییل تاکید کرد که ادامه شهرکسازی، این رژیم را منزوی خواهد کرد و هشدار داد در صورت شکست مذاکرات مسوولیت آن به عهده تل آویو است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "لارس فابورگ اندرسن" در گفتگو با روزنامه نگاران در قدس قبل از اعلام رژیم صهیونیستی برای ساخت 261 واحد جدید شهرک نشین در کرانه باختری، گفت که هرگونه طرح ساخت شهرک در این مرحله نه تنها با قوانین بین المللی مغایرت دارد بلکه موجب تضعیف اعتماد در روند سازش می شود.
وی هشدار داد در صورتی که اسراییل به توسعه شهرک سازی ادامه دهد وگفتگوهای فعلی به نتیجه نرسد، ما به وضعیتی خواهیم رسید که اسراییل خود را روز به روز در حال انزوا خواهد دید.
فرستاده اتحادیه اروپا در اسراییل اظهار داشت که دو طرف گفتگوهای صلح فلسطینی ـ اسراییلی در صورت ازهم پاشیدن مذاکرات، بهای سنگینی خواهند پرداخت و آن از دست دادن مزایای تجاری و کمکهای اتحادیه اروپاست.
اتحادیه اروپا به ویژه از اقدامات اسراییل از زمان شروع مذاکرات در اعلام مکرر طرحهای شهرکسازی جدید در کرانه باختری اشغالی، احساس انزجار می کند.
اندرسن افزود: در صورتی که اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد حمایت مالی از تشکیلات خودگردان را کاهش دهد، اسراییل نیز متضرر خواهد شد، اسراییل می داند که این کمکها برای برقراری ثبات در کرانه باختری و غزه ضروری است و اگر آن را پرداخت نکنیم، گمان می کنم که تل آویو متحمل هزینه های بیشتری خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها