کارشناس عربستانی: مبلغان سعودی باید محاکمه شوند

کارشناس عربستانی: مبلغان سعودی باید محاکمه شوند
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 15:05

کارشناس عربستانی در امور جنبش های اسلامی گفت، اکثر مبلغان سعودی از زمان حضور در کنفرانس علمای مسلمان در مصر به تحریک جوانان برای «جهاد» در سوریه متهم هستند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد العمر" نویسنده و کارشناس جنبش های اسلامی گفت: جوانان سعودی که تحت عنوان «جهاد» برای جنگیدن به سوریه می روند، جاهلان دین هستند؛ آنان حتی با فنون جنگ آشنا نیستند.
سایت سعودی المرصد به نقل از محمد العمر افزود: آنها جوانانی فریب خورده هستند و طبیعی است که در آنجا به دام جنایتکاران می‌افتند.
این پژوهشگر عربستانی، با درخواست برای محاکمه مبلغانی که جوانان را برای رفتن به جنگ تحریک کرده اند، اظهار داشت: من از هر وکیل شریف یا گروه وکلا می خواهم از قرن گذشته تا به امروز با همه خانواده هایی که فرزندانشان را از دست داده اند و کسانی که تحت تاثیر این تفکر قرار گرفته اند و کسانی که به علت محکومیت سالهای عمرشان را در بازداشتگاهها و زندان ها سپری کرده اند دلایل و مدارکی جمع آوری کنند؛ تا مبلغانی که در این زمینه مقصر بوده‌اند، محاکمه شوند.
وی اظهار داشت: موضوع "جهاد" (در سوریه) تسویه حساب است، نه بیشتر و نه کمتر . و ارتباطی به یاری مسلمانان ندارد. اکثر از زمان حضورشان در کنفرانس علمای مسلمان در مصر، به دلیل توصیه به "جهاد" (در سوریه) متهم هستند که جوانان را برای رفتن به سوریه تحریک کرده اند؛ و اینکه مبلغان اتهام تحریک جوانان برای سفر به سوریه را انکار می کنند، فریبکاری است.
این نویسنده و کارشناس عربستانی خاطرنشان کرد: به ضمانت چه کسی عدنان العرعور مبلغ (تکفیری)  سوری در عربستان اقامت دارد؟ و چگونه او را رها کرده‌اند تا برای تکفیر و تحریک دیگران و جمع آوری پول سفر ‌کند، و دوباره به کشور باز ‌گردد؟
محمد العمر خاطرنشان کرد: جمع آوری پول برای (جنگجویان در) سوریه با وجود سختگیری‌ها همچنان ادامه دارد، به این دلیل که العرعور همواره با حضور در شبکه‌های ماهواره‌‌ای، درخواست کمک می کند و قطعا کسانی هستند که به این درخواستهای او پاسخ مثبت دهند.
محمد العمر گفت، مبلغان جنگ برای رسیدن به اهداف خود احکام شرعی را به بازی گرفتند. این مبلغان قبلا از بزرگترین تحریک کنندگان برای رفتن به افغانستان بودند و هنوز هم در حال ادامه این اقدامات تحریک آمیز هستند.
وی در پایان این سئوال را مطرح کرد که، برخی از این مبلغان بسیار ثروتمند هستند، پس اگر جوانی با فتوای آن ها به سوریه برود و در آنجا کشته شود آیا سرپرستی خانواده او را به عهده می گیرند ؟ شک دارم !!

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها