جشن کریسمس در فرانسه، انفجار انتحاری در سوریه!

جشن کریسمس در فرانسه، انفجار انتحاری در سوریه!
چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 22:45

العالم - حضور گسترده تروریست‌های اروپایی، به‌ویژه اتباع فرانسه در سوریه به امری روزمره تبدیل شده و هر روز بر تعداد خانواده‌های فرانسوی که از رفتن فرزندان خود به جنگ در سوریه ابراز نگرانی می کنند، افزوده می شود.

به گزارش پایگاه خبری العالم، برخی مقامات فرانسوی می گویند، صدها نفر از جمله ده ها نوجوان کم  سن و سال فرانسوی از ابتدای بحران سوریه، به این کشور رفته و در کنار گروه های به اصطلاح "جهادی" جنگیده اند.

به عنوان مثال یک زوج فرانسوی اوایل ژانویه جاری گفتند: از طریق پیامی مکتوب از سوریه، از کشته شدن "نیکولا" فرزند 30 ساله شان در عملیاتی انتحاری در سوریه و تنها بعد از گذشت چند ماه از کشته شدن برادرش در شرایطی مشابه، با خبر شده اند.

مادر نیکولا در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه، ضمن متهم دانستن افرادی که فرزندش را برای اعزام به سوریه فریب داده اند، گفت: این افراد قاتلانی هستند که جوانان را فریب داده و از آنها بمب های بشری می سازند.

فریدریک" 18 ساله یکی دیگر از جوانان فرانسوی است که به تازگی از "نیس" در جنوب شرقی فرانسه عازم سوریه  شده است، مادر فریدریک می گوید: شب سال نو میلادی وی کنار خانواده بود و روز عید میلاد مسیح، فرانسه را به مقصد سوریه ترک کرد و فورا "ابوعیسی" لقب گرفت.

وی افزود: تلفنی با فریدریک صحبت کردم و به او گفتم، آنجا جای تو نیست، برگرد و این راه درستی نیست که انتخاب کرده ای، اما او در پاسخ گفت: هرگز بر نمی گردم، من ویدیویی دیده ام و به سوریه رفته ام تا از زنان و کودکانی که شکنجه می شوند، دفاع کنم (!)

این مادر با ناراحتی و اندوه گفت: این رفتار فریدریک درحالی است که من هرگز ندیدم او نماز بخواند یا دوستانی با گرایش مذهبی داشته باشد.

پدر یکی از دو نوجوان 15 و 16 ساله اهل شهر "تولوز" فرانسه که اوایل ژانویه گذشته ترک تحصیل کردند و برای شرکت در جنگ علیه ارتش سوریه عازم ترکیه شدند، گفت: فرزندش از طریق اینترنت فریب خورد و شستشوی مغزی داده شد.

وی از فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه خواست که زمینه حمایت بیشتر از جوانان فرانسوی به منظور گرفتار نشدن در چنین دام هایی را فراهم کند.

به اذعان دستگاه های اطلاعاتی فرانسه، با آغاز بحران سوریه 600 تا 700 فرانسوی یا تبعه مقیم فرانسه برای شرکت در اقدامات تروریستی عازم سوریه شده اند و اینک 250 نفر از آنها در این کشور و در کنار تروریست ها می جنگند که 21 نفر از آنها نیز کشته شده اند.

به اذعان مقامات پاریس و بروکس، گروه های تروریستی با دستاویز قرار دادن مساله "جهاد"  تا کنون توانسته اند شمار زیادی از جوانان اروپایی بویژه جوانان فرانسوی را جذب کنند و بر همین اساس حدود 1500 تا 2000 جوان اروپایی بویژه از کشورهای بلژیک، فرانسه و انگلیس عازم سوریه شده اند و در کنار تروریست ها جنگیده اند.

کارشناسان می گویند: بازگشت این جوانان از جنگ در سوریه خطر تروریسم جدی در اروپا به دنبال دارد و تعامل سیاسی با این افراد در کشوری که گروه های مسلح را در برابر دولت سوریه از نظر سیاسی و مادی حمایت می کند، کار دشواری است.

بنا بر اعلام منابع خبری، اتباع بیش از 80 کشور جهان به ویژه 14 کشور اروپایی و با پول های بادآورده رژیم های عربی و تجهیزات کشورهای غربی، در کنار گروهک های تروریستی مردم بی دفاع سوریه را آماج حملات ددمنشانه خود قرار داده و تاکنون دهها هزار نفر از آنها را کشته اند.

پربیننده ترین خبرها