اعتراف شاهزاده سعودی به فساد شورای مبارزه با فساد !

اعتراف شاهزاده سعودی به فساد شورای مبارزه با فساد !
پنج‌شنبه 10 بهمن 1392 - 11:18

برادرزاده پادشاه عربستان با اعتراف به وجود فساد گسترده در آن کشور، اذعان کرد طرح تولید خودروی ملی در آن کشور موسوم به خودروی غزال به علت فساد فراوان، به شکست انجامیده است و در حالی که در زمان پرده برداری از نمونه اولیه این خودرو وعده تولید انبوه آن داده شد، اما امروزه مقامات عربستانی ادعا می کنند این طرح تحقیقاتی بود.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ولید بن طلال میلیاردر و برادر زاده پادشاه عربستان در پیامی در صفحه تویتر خود با انتقاد شدید از شورای ملی مبارزه با فساد در آن کشور، این نهاد را ناکارآمد دانست و تصریح کرد: در حالی که فساد اقتصادی جامعه را در برگرفته است باید این نهاد فعال تر شود. در غیر این صروت هیأت نیز به دست داشتن در فساد کنونی متهم خواهد شد.
ولید بن طلال خطاب به محمد شریف رئیس شورای ملی مبارزه با فساد در عربستان نوشت: در صورتی که این شورا به وظایف خود در زمینه مبارزه با فساد عمل نکند به دست داشتن در آن متهم خواهد شد.
بن طلال افزود: مثال های فراوانی مبنی بر فساد اداری در عربستان وجود دارد که یکی از نمونه های آن طرح خودروی غزال است.
ولید در این پیام لینک پیام سابقش خطاب به شریف در هفته گذشته را منتشر کرد که در آن تیتر شماری از روزنامه های عربستانی ذکر شده بود که همگی به افتتاح این طرح توسط ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور تا بر باد رفتن طرح مذکور در سال 2014 اشاره می کرد. به طوری که توفیق ربیعه وزیر بازرگانی عربستان، تأکید کرده است که در زمینه این طرح پیشرفت کافی برای صدور مجوز لازم به دست نیامده است و دانشگاه ملک سعود ریاض نیز به صراحت اعلام کرده است که این طرح، تحقیقاتی است نه تولیدی.
ولید بن طلال در پیامش خطاب به شریف افزوده است: بدین ترتیب طرح مذکور به یک طرح خیالی تبدیل شده و نشان دهنده تصویر آشکاری از فساد اداری گسترده در سراسر عربستان و نمونه ای از فقدان شفافیت است.
این شاهزاده عربستانی در پایان پرسید: چرا شورای ملی مبارزه با فساد درباره این موضوع تحقیق نمی کند و نتایج را اعلام نمی کند تا به عبرتی برای بسیاری از عوامل فساد در کشور تبدیل شود؟

پربیننده ترین خبرها