پیروزی مبارزان حوثی در عملیاتی مهم ضد تکفیری‌ها

يکشنبه 13 بهمن 1392 - 10:32

مبارزان جنبش الحوثی در یمن با شکست دادن عناصر تکفیری، کنترل کامل منطقه العصمیات در استان عمران در شمال این کشور را به دست گرفتند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مبارزان حوثی بعد از شکست دادن تکفیری ها و هواداران "حسین الاحمر" از سران قبایل "حاشد" در شهرهای الخمری و نقیل عجمر، منطقه العصمیات سفلی در استان عمران را به کنترل کامل خود درآوردند.

"ابوعلي عبدالله الحاكم" از رهبران جنبش انصار الله حوثی يمن (جنبش الحوثی) در این خصوص به خبرنگار العالم در یمن گفت: مبارزان حوثی طی دو ساعت توانستند شهر نقیل عجمر را از وجود تکفیری ها و هواداران الاحمر پاکسازی و امنیت را در تمام گذرگاه ها و مسیرهای منتهی به شهر حوث در مرکز العصیمات برقرار کنند.

اطلاعات منتشر شده حکایت از آن دارد که درگیری بین مبارزان حوثی و افراد مسلح سلفی وابسته به قبایل حاشد به سرکردگی شیخ عبدالله الاحمر در استان عمران ادامه دارد.

 برخی افراد مسلح اسیر شده اعتراف کرده اند که با فرمان نظامی وارد نبرد با مبارزان الحوثی شده اند و درپی این اعترافات، جنبش حوثی نیروهای دولتی یمن را به حمایت از شبه نظامیان وابسته به حسین الاحمر متهم کرد.

منابع قبیله‌ای در یمن دیروز از کشته شدن دست‌کم ۶۰ نفر در جریان درگیری‌های شدید عناصر مسلح سلفی تندرو با مبارزان حوثی در استان عمران خبر دادند.

پربیننده ترین خبرها