اعترافات نظامی یمنی درباره پشت پرده جنگ با حوثی‌ها

يکشنبه 13 بهمن 1392 - 14:09

نظامیان ارتش یمن فاش کردند که از عناصر سلفی تندرو در نبرد با مبارزان جنبش الحوثی در شمال این کشور حمایت می کنند.

خبرنگار شبکه خبری العالم روز یکشنبه از یمن گزارش داد: درگیری های شدید در استان عمران در شمال پایتخت این کشور بین جنبش انصارالله (مبارزان حوثی) و شبه نظامیان سلفی وابسته به قبایل حاشد به ریاست عبدالله الاحمر همچنان ادامه دارد.

شماری از نظامیان ارتش یمن که به اسارات مبارزان جنبش حوثی درآمدند، اعتراف کردند: شبه نظامیان سلفی وابسته به قبایل حاشد در جنگ با حوثی ها از حمایت نیروهای دولتی برخوردارند.

درهمین راستا، گروهبان یکم "عیضه حزام" از تیپ 310 زرهی به خبرنگار شبکه العالم گفت: ما به دستور حمید المشیبی رئیس منطقه الخمری برای کمک به عناصر محاصره شده الاحمر وارد عمل شدیم.

دهها نفر از دو طرف در این درگیری ها کشته یا زخمی شدند اما سربازان اسیر شده تاکید کردند که آنها به دستور مقامات نظامی وارد درگیری ها شده اند، و این نشانه دخالت دولت یمن به نفع یک طرف علیه طرف دیگر است.

"خالد عزام" سرباز یمنی به خبرنگار شبکه العالم گفت: به ما دستور داده شد به مناطق درگیری برویم. آنها گفتند که فقط در مناطق درگیری به ما مواد غذایی خواهند داد.

"علی ناصر" دیگر سرباز یمنی به خبرنگار شبکه العالم گفت: کسی ادعاهای آنها را در رابطه با جنبش انصار الله و اقدامات آنها باور نمی کند. همه تبلیغات درباره جنبش انصارالله دروغ است و این جنبش مورد احترام است.

تصاویر اخیر نشان می دهد شبه نظامیان الاحمر در حال سنگرسازی و ایجاد موانع در جاده ها هستند، و علاوه بر این، به صورت بی هدف به برخی مناطق مسکونی و غیرنظامی تیراندازی می کنند.

برخی از شهروندان ساکن این منطقه از اقدامات شبه نظامیان مسلح وابسته به الاحمر ابراز نارضایتی کردند و گفتند: آنها به کمیته میانجیگری که عبدربه منصور هادی ریاست جمهور یمن تشکیل داد، گوش ندادند.

یک شهروند عضو قبایل اهل خارف گفت: پیام ما به رئیس جمهور این است که آیا ارتش برای خدمت به شهروندان است یا حمله به آنها؟ حمید المشیبی سلاح و تانک در اختیار شبه نظامیان آل الاحمر و تکفیری ها قرار می دهد تا فرزندان قبیله حاشد را هدف قرار دهند. ما فرزندان حاشد هستیم و دیدگاه و موضع خاص خود را داریم و اجازه این کار را نخواهیم داد. 
-1-22:55
 

پربیننده ترین خبرها