جدیدترین خبرها از عملیات سرکوب داعش در عراق

جدیدترین خبرها از عملیات سرکوب داعش در عراق
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 13:36

درگیری بین نیروهای ارتش عراق و عناصر مسلح در شهر رمادی مرکز استان الانبار درغرب این کشور از سرگرفته شد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق روز دوشنبه گزارش داد: این درگیری ها به مدت بیش از 10 ساعت به طول انجامید و طی آن بسیاری از مواضع و مخفیگاههای عناصر مسلح منهدم شد.

درگیری ها در سه منطقه الکرمه در شرق رمادی و البوفراج و الملعب در جنوب استان الانبار متمرکز بود.

"ابو الفقار الشمري" عضو ائتلاف ملی عراق در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: عناصر گروه تروریستی القاعده و گروه های تکفیری دیگر مانند گروه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش)، رویکرد گسترش عملیات و افزایش دامنه درگیری با ارتش عراق را در دستور کار قرار داده اند.

وی افزود: ارتش عراق درحال حاضر استراتژی جدیدی را در عملیات مبارزه با تروریسم درپیش گرفته است زیرا این گروه ها می خواهند که با نیروهای ارتش عراق وارد جنگ خیابانی و فرسایشی شوند تا حداکثر خسارت ممکن را به ارتش وارد کنند.

منابع نظامی گفتند: نبرد بزرگتر در داخل شهر فلوجه خواهد بود و بسیاری از اظهارنظرها در روزهای اخیر حکایت از آن دارد که یگان های ارتش و نیروهای امنیتی استان الانبار عرصه را بر شمار زیادی از عناصر مسلح تنگ کرده اند تا زمینه را برای وارد شدن به فلوجه آماده کنند.

این اقدام بویژه پس از آن صورت می گیرد که میانجیگری برخی از بزرگان و شخصیت های شهر فلوجه هم به نتیجه رسید و عناصر مسلح از ساکنان این شهر به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

سیاستمداران عراقی تاکید می کنند: نبرد ارتش با تروریست ها و گروههای مسلح، همبستگی رهبران سیاسی را به منظور حمایت از ارتش ایجاب می کند.

در این راستا، "بهاء الاعرجي" نماینده مجلس عراق گفت: وضعیت سرنوشت ساز است، لذا همه اقشار مردم عراق بویژه سیاستمداران باید برای مقابله با القاعده با هم همبستگی کنند.

الاعرجي افزود: شبکه القاعده، تروریسم و گروه داعش هیچ تفاوتی بین اقشار مختلف جامعه عراق یا احزاب مختلف قائل نیستند.

ارتش عراق شمار زیادی از نیروهای خود را در نوار مرزی شمال، غرب و جنوب این کشور مستقر کرده است تا از رسیدن کمکها و تجهیزات به دست عناصر مسلح جلوگیری کند و اجازه ندهد که عناصر مسلح فراری از سوریه به سمت استان الانبار بروند.
2-22:22:38

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها