حوثی‌ها مقر تکفیری‌ها را منهدم می‌کنند + فیلم

دوشنبه 14 بهمن 1392 - 15:04

مبارزان جنبش حوثی در یمن کنترل شهر حوث و منطقه الخمری در استان عمران را به دست گرفته و مواضع و مقرهای شبه نظامیان خاندان الاحمر در این منطقه را منهدم کردند.

خبرنگار شبکه خبری العالم روز دوشنبه از یمن گزارش داد: مبارزان جنبش انصارالله (جنبش حوثی) بعد از به کنترل درآوردن شهر حوث و همه مناطق اطراف آن، خانه های مجلل متعلق به خاندان الاحمر در منطقه الخمری در استان عمران را که پایگاه عناصر مسلح این خاندان و گروههای تفکیری شده بود، منهدم کردند.

وی افزود: مبارزان جنبش حوثی و قبایل حاشد طرفدار آنها با پیشروی سریع، توانستند منطقه الخمری، شهر حوث و شمار زیادی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان خاندان الاحمر و گروههای تکفیری را به کنترل خود در آوردند و درپی آن، کاخ ها و خانه های این خاندان در منطقه را منفجر کنند.

یک شاهد عینی به خبرنگار العالم گفت: اتفاقی که امروز در منطقه حوث افتاد؛ یک تحول مهم و بزرگ برای مستضعفان به شمار می آید زیرا مردم در این از ظلم و ستم خاندان الاحمر به ستوه آمده بودند.

برپایه این گزارش، مبارزان جنبش حوثی با وجود کنترل کامل خود بر دو منطقه الخمری و حوث، اخلاق خوب و خوش رفتاری خود با اسیران و اهالی این مناطق را ثابت کردند.

مبارزان جنبش حوثی تاکید کردند که ورود آنان به این مناطق به منظور دفاع از خود و ایجاد امنیت در جاده های منتهی به شهر صعده بوده؛ و اگرچه سران خاندان الاحمر و نیروهای نظامی حامی آنها به مکان نامعلومی گریختند اما بسیاری از عناصر مسلح به اسارت در آمده اند و اینک همه مناطق تحت کنترل از امنیت برخوردار است.

یک شهروند یمنی در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: من به هریک از فرماندهان نظامی توصیه می کنم مراقب افراد خود باشند و آنها را برای نابودی مردم درگیر جنگ نکنند.

یک شهروند دیگر نیز اظهار داشت: من شاهد بودم که خاندان الاحمر جنگجویان خود را علیه مبارزان حوثی تحریک می کردند و در روزهای جمعه علیه آنها اعلامیه پخش می کردند. آنها این اعلامیه ها را از عناصر تکفیری در مسجد سلفی ها در الحصبه می گرفتند و میان افراد مسلح و تمام اهالی الحصبه پخش می کردند.
MKH-2-22:30

پربیننده ترین خبرها