جدیدترین آمار تلفات داعش ودیگر تروریست‌ها درسوریه

جدیدترین آمار تلفات داعش ودیگر تروریست‌ها درسوریه
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 18:51

براساس تازه ترین آمار منتشر شده، بیش از 2300 از تروریست ها در یک ماه گذشته، در جریان درگیری ها میان گروهک های مختلف تروریستی به قتل رسیده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" تاکید کرد که بیش از 1700 نفر در درگیری ها میان داعش و دیگر گردانهای مخالف سوریه به قتل رسیدند و بیش از 600 نفر هنوز نامشان در اسناد رسمی ثبت نشده است و علاوه بر این، صدها نفر دیگر نیز همچنان مفقود هستند.

دیده بان حقوق بشر سوریه با اعلام این خبر تاکید کرد، تعداد افرادی که طی یک ماه درگیریهای مستمر در شمال و شرق سوریه میان داعش از یک طرف و گردانهای الجبهه الاسلامیه و ارتش آزاد از طرف دیگر کشته شدند، به 2300 نفر رسیده است.

بنا بر اعلام شبکه المیادین، این مرکز نزدیک به مخالفان سوری تصریح کرده که تاکنون توانسته آمار مربوط به 1747 نفر از کسانی که از صبح روز جمعه سوم ژانویه (14 دی ماه) در درگیری ها میان دو طرف در استانهای حلب و ادلب و الرقه و حماه و دیرالزور و حمص کشته شده اند را مستند سازی کند و علاوه بر این، نام بیش از 600 کشته نیز به سبب "تلاش برخی گروهک ها برای مخفی کردن تعداد واقعی کشتگان خود" در فهرست رسمی نیامده است.

آمار تلفات جانی گروهک موسوم به "جبهه اسلامی" و گردانهای ارتش آزاد و جبهه النصره نیز به حدود 979 نفر رسیده که در درگیری با داعش و یا با هدف قرار گرفتن خودروها و انفجار خودروهای بمب گذاری شده به قتل رسیدند که در بین آنها 5 تن از سران نظامی گردانها دیده می شود. همچنین 21 نفر دیگر به دست نیروهای داعش در بیمارستان کودکان در شهر حلب، و 32 نفر در مناطقی از استانهای حلب و ادلب و الرقه و حمص، و 46 نفر دیگر در الکنطری واقع در شمال الرقه و 14 نفر در بادیه سوریه اعدام شدند.

اما تلفات گروهک داعش نیز به 531 نفر رسیده که دست کم 34 نفر آنها در عملیات انتحاری خود را منفجر کرده اند و 56 نفر پس از اسارت توسط گردانهای جبهه اسلامی و ارتش آزاد اعدام شده اند. همچنین این گردانها یکی از رهبران داعش را که تابعیت سعودی دارد، در شهر سراقب در ریف ادلب را به قتل رساندند، در حالی که اعلام کرده بود ارتباطی با درگیریها ندارد؛ اما آنها وی را کشته و جنازه اش را در خیابان های شهر بر زمین کشیدند.

همچنین "حجی بکر" مرد شماره دو داعش عراق در ریف شمالی حلب به دست عناصر جبهه اسلامی کشته شد.

در این درگیریها همچنین 215 غیرنظامی به ضرب گلوله های جنگی یا گلوله های خمپاره یا توپ قربانی شده و 21 شهروند دیگر در بیمارستان کودکان در حلب توسط عناصر داعش اعدام شدند.

"دیده بان بر حقوق بشر" سوریه همچنین با ذکر جزییات دیگری از برخی موارد قتل و اعدام، تاکید کرد که سرنوشت صدها تن از گروگان ها و بازداشت شدگان نزد دو طرف همچنان مبهم است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها