عاملی که خطر مرگ بیماران قلبی را افزایش می‌دهد

عاملی که خطر مرگ بیماران قلبی را افزایش می‌دهد
سه شنبه 15 بهمن 1392 - 10:40

تحقیقات جدید بیانگر آن است که قند احتمال مرگ افراد بر اثر مبتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس این تحقیقات که توسط پژوهشگران آمریکایی صورت گرفته، قند موجود در بسیاری از مواد غذایی مصنوعی احتمال مرگ افراد مبتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

نتایج این تحقیق نشان داده است، افراد در صورت مصرف روزانه حدود 2000 کالری میزان خطر ابتلای آنها به بیماری های قلبی افزایش می یابد؛ همچنین مصرف حدود 340 گرم از نوشیدنی های گازدار ، خطر ابتلای به بیماری قلب را شدت می بخشد.

"كواني يانگ " عضو مرکز مبارزه با بیماری ها و پیشگیری و ناظر این تحقیقات دراین باره گفت، نتایج این تحقیقات واقعی است و این اولین پژوهشی است که در آمریکا به بررسی تاثیر قند و نقش آن درمرگ ناشی از ابتلای به بیماری های قلبی کشنده می پردازد.

دانشمندان از چگونگی تاثیر قند بر روی افراد مبتلا به بیماری های قلبی کشنده بی اطلاع هستند اما به گفته " راشل جانسون " رئیس انجمن قلب آمریکا،این تحقیق نشان داد که بالا بودن میزان فشار خون و افزایش  میانگین کلسترول در خون و چربی ، موجب ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

دراین تحقیق آمارهای مرکز بهداشت ملی در آمریکا که در فاصله سال های 1988 تا 2010 انجام شده و دربردارنده اطلاعاتی درزمینه رژیم غذایی آنان بوده، بررسی شده است.

پژوهشگران همچنین از اطلاعات فوت برای پی بردن به تعداد بیماران طی 15 سال آینده استفاده کردند.

حدود 30 هزار آمریکایی دراین تحقیق شرکت کردند که میانگین عمر آنان حدود 44 سال بود.

پژوهشگران دراین تحقیق با بررسی نقش قند در خوردنی ها و آشامیدنی ها دریافتند که قند در غذاهایی نیز که طعم شیرین ندارند مانند سس گوجه و سس سالاد ، وجود دارد.

نتایج این تحقیق نشان داد که تعداد زیادی از افراد بالغ، بیش از میزانی که توصیه می شود، قند مصرف می کنند، همچنین میزان قند مصرفی یک نفر از ده فرد بالغ ، حدود 25 درصد از کالری های مصرفی وی در روز را تشکیل می دهد.

پژوهشگران گفته اند که یک قاشق شکر، 16 کالری دارد و 360 میلی لیتر نوشیدنی گازدار ، معادل 9 قاشق شکر یا حدود 140 کالری دارد.

همچنین یک قاشق بزرگ بستنی شکلاتی معادل 5 قاشق شکر دارد.

"جاناتان بيرنيل" استاد دانشگاه بهداشت و علوم اورگن گفت این تحقیق تاکید نمی کند که قند باعث مرگ مبتلایان به بیماری قلبی می شود از این رو، این مساله که میزان شکری را که مصرف کرده ایم ، مشخص کنیم ، دلیل نمی شود که زندگی سالم تری داشته باشیم یا به مدت بیشتری زندگی کنیم".

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها