مخالفت رئیس تشکیلات خودگردان با مبارزه مسلحانه در فلسطین

مخالفت رئیس تشکیلات خودگردان با مبارزه مسلحانه در فلسطین
سه شنبه 15 بهمن 1392 - 11:56

رئیس تشکیلات خودگردان تأکید کرد که هیچگاه اجازه از سرگیری مبارزه مسلحانه در فلسطین را نخواهد داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمود عباس" در گفت وگو با روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" تاکید کرد: "محال" است که فلسطینی ها، اسرائیل را به عنوان کشوری یهودی به رسمیت بشناسند.

وی افزود، رژیم صهیونیستی در امضای پیمان صلح با مصر و اردن، به هیچ وجه چنین شرطی در نظر نگرفته بود.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین خاطر نشان کرد که از سوی جنبش فتح که وی عهده دار ریاست آن است، به شدت تحت فشار است که به نهادهای وابسته به سازمان ملل بپیوندد تا بتواند برای حل مسائل فلسطین به دادگاه های بین المللی مراجعه کند؛ اما او ترجیح می دهد که مشکلات را به طور مستقیم با طرف مقابل حل کند. با این حال اگر از این طریق نتواند حقوق فلسطینی ها را احقاق کند، چاره ای جز روی آوردن به این دادگاه ها نخواهد داشت.

وی همچنین برای پذیرش طرح عقب نشینی رژیم صهیونیستی به مدت پنج سال و جایگزین شدن نیروهای ناتو اعلام آمادگی کرد و گفت: بگذارید نیروهای ناتو تا هر وقت که می خواهند مستقر باشند اما استقرار آن ها باید در مرزهای غربی باشد نه در مرزهای شرقی. در آن صورت تا هر وقت که خواستند می توانند بمانند و از نظر ما مانعی وجود ندارد.

محمود عباس، با تأکید بر اینکه دولت فلسطین، فاقد سلاح خواهد بود، افزود: "آیا فکر می کنید اگر اسرائیلی ها امنیت نداشته باشند، امنیت ما تامین می شود؟"

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین در پاسخ به این که آیا اجازه خواهید داد انتفاضه سوم شکل بگیرد، گفت: تا زمانی که زنده باشم، اجازه بازگشت به مبارزه مسلحانه را نخواهم داد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها