ادعاهای عجیب بحرین برای متهم کردن مخالفان

ادعاهای عجیب بحرین برای متهم کردن مخالفان
سه شنبه 15 بهمن 1392 - 13:43

مشاور اطلاع رسانی پادشاه بحرین در آستانه سومین سالگرد انقلاب مسالمت آمیز مردم این کشور، ادعاهای عجیبی را برای متهم کردن مخالفان مطرح کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نبیل الاحمر" در گفتگو با شبکه آمریکایی سی. ان. ان. با تکرار ادعای مسئولان آل‌خلیفه مبنی بر دخالت خارجی در بحرین و ارتباط آن با اعتراضهای مردمی، اظهار داشت: "بحرین عربی باقی خواهد ماند و هیچ گاه فارسی نخواهد بود و هیچ کشوری در جهان آنچه را مخالفان داخلی در بحرین انجام دادند، نمی پذیرد."
این درحالی است که حتی بر اساس گزارش کمیته تحقیق بسیونی که پس از حوادث خونبار این کشور به دستور پادشاه بحرین تشکیل شد، آمده است که هیچ سندی مبنی بر دخالت ایران در حوادث بحرین وجود ندارد. در این سند به سرکوب خشونت آمیز مردم و شکنجه زندانیان و محاکمه غیرعادلانه آنان بر اساس اعترافات دروغ، نیز اذعان شد.
همچنین دروغ آشکار این مسئول بحرینی در خصوص مخالفان نیز درحالی مطرح می‌شود که اعتراضهای بین المللی به سرکوبها در بحرین به موضوعی روزمره تبدیل شده است.
الاحمر درباره موضع بحرین درقبال تحولات اخیر در روابط ایران و آمریکا و تاثیر آن بر موضع رسمی مخالفان داخلی در بحرین گفت: "منامه ارتباطی با این نزدیکی روابط ندارد. ما روابطی خوب با آمریکا داریم و این روابط را با مسئله دیگری مرتبط نمی‌کنیم."
الاحمر مدعی شد که کشورش درمسیر بهبود حقوق بشر گام برداشته است، و سازمان های بین المللی این دستاوردها را ستایش کرده اند. !!
وی با انکار اعتراضات مسالمت آمیز مردمی برای دستیابی به آزادی و دموکراسی در بحرین گفت: آنچه در بحرین روی داد؛ خواسته های مردمی نبود. کسی را که تحرکات در 14 فوریه سال 2011 میلادی را آغاز  کرد، چه می توان نامید.
ادعاهای این مسئول بحرینی درحالی است که پس از اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین در 14 فوریه، دنیا شاهد بود که رژیم آل‌خلیفه با کمک نیروهای موسوم به "سپر جزیره" و به ویژه نظامیان سعودی به سرکوب خشونت آمیز مردم دست زدند، و صدها تن را به شهادت رسانده و هزاران نفر را مجروح کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها