اعزام زائران بحرینی به سوریه از سرگرفته شد

اعزام زائران بحرینی به سوریه از سرگرفته شد
سه شنبه 15 بهمن 1392 - 15:43

"رییس طرح" "شباب الزهراء" از اعزام عده ای از زائران بحرینی به سوریه در ماه گذشته و پس از سه سال وقفه خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد الجزیری" در گفتگو با روزنامه الوسط بحرین اعلام کرد که در ماه گذشته ، 59 نفر از زائران بحرینی اعم از زن و مرد در قالب طرح " شباب الزهراء" در سفری 6 روزه عازم عتبات مقدس در سوریه شدند.
به گفته وی ، این سفر ، اولین سفر زیارتی به سوریه از زمان شروع حوادث امنیتی در این کشور به شمار می رود.
الجزیری تصریح کرد که وی در ایام اربعین امام حسین (ع) به همراه دو نفر دیگر برای اطلاع از وضعیت سوریه و اطمینان از امن بودن اماکن زیارتی، به این کشور سفر کرد.
وی اوضاع منطقه زینبیه و اطراف حرم مطهر حضرت زینب سلام الله (س ) در دمشق را امن و طبیعی توصیف کرد و افزود: این منطقه از ثبات امنیتی برخوردار است ؛ ولی قیمت مواد غذایی و دیگر کالاهای مورد نیاز زائران به میزان سه برابر افزایش یافته است.
این فعال بحرینی خاطرنشان کرد: ما زائران را از راه هوایی از بحرین به دبی، سپس به بیروت منتقل می کنیم، و زائران از آنجا عازم حرم حضرت زینب (س) می شوند.
الجزیری افزود: برای تامین امنیت زائران در طول مسیر ، ماموران امنیتی ، کاروان را تا زمان رسیدن به حرم حضرت زینب (س) همراهی می کنند.
به گفته وی ، این سفر شامل زیارت حرم حضرت زینب (س)، حضرت رقیه (س) و نیز سفر یک شبه به لبنان برای زیارت حضرت خوله(س) دختر سيدالشهداء(ع) در شهر بعلبک است.
رییس این طرح زیارتی همچنین گفت: هتل های منطقه زینبیه به علت روی آوردن شمار زیادی از ساکنان مناطق دیگر به این منطقه به علت امن بودن آن ، مملو از مسافر است.
وی تصریح کرد که دو هتل برای زائرانی که مایل به سفر به سوریه هستند، درنظر گرفته شده است.
الجزیری افزود: منطقه زینبیه دمشق و مناطق مجاور آن، امن است و نیروهای امنیتی به طور گسترده درآن جا مستقر هستند و زندگی به طور عادی جریان دارد و مغازه ها باز هستند.
وی اعلام کرد که در کمتر از یک ماه، گروهی دیگر از زائران بحرینی به سوریه عازم می شوند و استقبال از این سفر بعد از وقفه ای حدود سه سال خوب بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها