12 سال حبس در انتظار مجری عربستانی

12 سال حبس در انتظار مجری عربستانی
سه شنبه 15 بهمن 1392 - 23:05

دادگاه کیفری پایتخت عربستان، 12 سال حبس و 20 سال ممنوعیت از سفر را به عنوان حکم اولیه مجازات مجری و مالک یک شبکه ماهواره‌ای صادر کرد.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم، براساس اعلام منابع قضایی عربستان، جرم این مجری " فتنه انگیزی میان مردم" و طرح موضوع نقش داشتن عربستان در تشکیل القاعده است. حکم مزبور در جلسه امروز (سه شنبه) دادگاه کیفری ریاض صادر شد. در این حکم از مسأله دخالت عربستان در تشکیل القاعده به عنوان "ادعا" یاد شده است !

سایت خبری "مفکره الاسلام" بدون اشاره به نام این مجری نوشت: نماینده هیأت بازپرسی و دادستانی کل [عربستان] در جلسه قبلی دادگاه، ضمن درخواست مجازات برای این مجری، گفته بود که او دولت عربستان را به "تروریسم" متهم کرده و مدعی شده که القاعده ساخته و پرداخته عربستان است.

بر اساس این گزاش متهم (مجری) به مطالبی که در برنامه مورد نظر مطرح شده، اقرار کرده است. این مجری خودش مالک شبکه است و گفته می شود مطالبی که در برنامه مطرح کرده نیز توسط خودش تهیه شده است.

این مجری در دفاعیات خود، هدف از برنامه خود را "آگاه کردن مردم کشورش از حقوق خویش" اعلام کرده و گفته است:  وطن [عربستان] "ربوده" شده است و انقلاب های عربی در برخی کشورها آنچه را ربوده شده بود، باز ستاندند.

دادستان کل عربستان اما درباره متهم گفت: وی دست به تحریک مردم زده و مدعی شده که حکومت، آن ها را تحقیر و حقوقشان را سلب کرده است.

پربیننده ترین خبرها