صلح قبیله حاشد با حوثی‌های یمن بدون حضور الاحمر

صلح قبیله حاشد با حوثی‌های یمن بدون حضور الاحمر
چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 10:21

پس از چند هفته درگیری در شمال یمن، سرانجام قبیله "حاشد" با کنار گذاشتن گروه "الاحمر" با حوثی‌ها توافقنامه صلح امضا کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه  خبری شبکه العالم، به گفته یکی از شیوخ قبایل یمنی، این توافق بین حوثی ها و اعضای قبیله حاشد بدون حضور الاحمر صورت گرفت.
خبرگزاری فرانسه به نقل از این فرد خاطرنشان کرد که "علی حمید جلیدان" از قبیله حاشد مسئول امضای این توافقنامه صلح است.

به گفته شاهدان عینی ؛ صدها عضو مسلح گروه حوثی در مناطق مختلف استان عمران گشت می زنند و گفته می شود که خانه شیخ صادق الاحمر را در شهر خمر را تحت کنترل گرفته اند .
شیخ صادق الاحمر قبلاً در شهر خمر زندگی می کرد سپس به صنعاء پایتخت یمن منتقل شد .
فرانس پرس به نقل از یکی از سران قبیله حاشد گزارش داد ؛ توافقنامه صلحی بین گروه حوثی و گروهی از مردان قبیله حاشد بدون حضور اعضای خاندان آل الاحمر امضا شد .
این عضو قبیله حاشد افزود : علی حمید جلیدان یکی از بزرگان طایفه بنی صریم قبیله حاشد توافقنامه صلح را با گروه حوثی امضا کرد .
جلیدان یکی از مهمترین متحدان علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن محسوب می شود در حالی که خاندان آل الاحمر از برجسته ترین دشمنان وی است. 
آل الاحمر از حمایت سلفی ها و حزب اصلاح وابسته به اخوان المسلمین، برخوردار است و در مناطق سکونت قبیله خود حاشد در استان عمران با گروه حوثی شدیداً درگیر شده بود که به اعتقاد کارشناسان سیاسی هدف از این درگیری های شدید تسلط بر شمال غرب یمن پیش از تقسیم این کشور به مناطق فدرال بود .
تقسیم یمن به چند منطقه فدرال در مذاکرات ملی یمن تصویب شده بود .
ولی احتمال آغاز دوباره درگیری ها بین گروه حوثی و افرادی مسلح در شهر ارحب در شمال استان صنعاء همجوار استان عمران وجود دارد و بعید به نظر می رسد که توافقنامه صلحی امضاء کنند.
خبر دیگر اینکه به گفته شاهدان ؛ انفجار یک بمب جاسازی شده در خودروی حامل نیروهای ارتش یمن در منطقه دار سلم در جنوب شهر صنعاء – پایتخت – 2 کشته و 16 زخمی برجای گذاشت که حال برخی از زخمی ها وخیم است .
یکی از مسئولان امنیتی یمن از دست داشتن القاعده در این حمله خبر داده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها