انتقال پیراهن وشمشیر پیامبر(ص) به‌مکان نامعلوم+عکس

انتقال پیراهن وشمشیر پیامبر(ص) به‌مکان نامعلوم+عکس
چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 14:22

پس از بستن مسجد امام حسین (ع) در قاهره برای جلوگیری از برگزاری مراسم عاشورای حسینی، اشیاء منسوب به پیامبر (ص) که در این مسجد نگهداری می شد، به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالله الناصر حلمی" دبیر کل مرکز اهل بیت (علیهم السلام) و فرقه‌های صوفی مصر با درخواست از وزارت اوقاف برای مشخص کردن محل نگهداری چند شیء منسوب به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) اعلام کرد: این اشیاء دو ماه پیش به مکانی نامعلوم منتقل شد.
وی به شبکه آمریکایی سی. ان. ان آمریکا گفت: مسجد امام حسین (علیه السلام) در قاهره باید بازگشایی شود، زیرا ادعای تبدیل شدن این مسجد به محل فعالیت شیعیان بی اساس است .
حلمی خاطرنشان کرد: پیراهن، شمشیر، سرمه دان و چند موی سر مبارک پیامبر اکرم (ص) همچنین قرآن دست نویس نفیس مربوط به دوران خلافت عثمان بن عفان به مکانی نامعلوم انتقال داده شده است، که وزارت اوقاف مصر باید محل نگهداری این اشیاء و زمان انتقال آن و زمان بازگرداندن آن را مشخص کند .
حلمی افزود: تلاش ما برای تماس با وزارت اوقاف تاکنون بی نتیجه بوده است، و هیأت امنای مسجد امام حسین (ع) نیز از وزارت اوقاف خواسته که این مسجد را بازگشایی کند، ولی تلاش آنها نیز بی نتیجه مانده است.
حلمی تأکید کرد: این اشیاء که در مسجد امام حسین (ع) بود ، همراه کتابخانه در ایام عاشورای گذشته به مکانی نامعلوم منتقل شد.
حلمی درباره ادعای مسئولان مصری مبنی بر بستن مسجد امام حسین (ع) برای جلوگیری از بروز اختلاف بین شیعیان و اهل تسنن مصر گفت : شیعیان مصر اقلیت هستند و تعداد آنان بیش از چند هزار نفر نیست و آنان هیچ مشکلی ایجاد نکرده اند.
وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که شیعیان مصر تاکنون مشکلی ایجاد نکرده اند.

پربیننده ترین خبرها