توافقنامه آتش‌بس بین دو گروه تروریستی در سوریه

توافقنامه آتش‌بس بین دو گروه تروریستی در سوریه
چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 17:37

العالم - برخی پایگاه های اینترنتی متن توافقنامه آتش‌بس بین گروه های تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و "صقور الشام"، از جمله گروه های مسلح در سوریه را منتشر کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، این آتش بس در حالی صورت گرفته است که گروه های تروریستی همچون "جبهه اسلامی" که گروه صقور الشام نیز زیر مجموعه آن محسوب می شود، از اوایل دسامبر در مناطق مختلف سوریه، نبرد سختی علیه گروهک تروریستی "داعش" آغاز کرده که و در اثر این درگیری ها تاکنون بیش از 1500 تروریست به هلاکت رسیده اند. 

بر اساس این توافقنامه، جنگ و درگیری بین داعش و صقور الشام باید فورا پایان یابد و هیچ یک از طرفین به هیچ وجه به طرف مقابل تعرض نکنند و نیز دو طرف از این پس حق ندارند هیچ یک از گروه های مسلحی را که در سوریه می جنگند، یاری کنند. به موجب این آتش بس، از این تاریخ بعد اختلافات احتمالی بین طرفین باید در دادگاه مشترک بین دو طرف حل و فصل شود.

این توافقنامه روز دوشنبه توسط "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش و ابوعیسی الشیخ سرکرده صقور الشام امضا شد.

گروه های تروریستی در سوریه که قدرت طلبی و جنگ و کشتار مهم ترین برنامه آنها محسوب می شود و به ابزار دست دشمنان مقاوت تبدیل شده اند، مدتی است که رودروی هم قرار گرفته و تاکنون شمار زیادی از آنها در این درگیری ها به هلاکت رسیده اند.

از سوی دیگر، گروه های تروریستی دیگری در سوریه که داعش را به افراطی گری، کشتار و آدم ربایی در مناطق تحت سیطره خود متهم می کنند، حمله گسترده ای علیه پایگاه ها و عناصر این گروهک تروریستی آغاز کرده اند.

کا ربه جایی رسیده است که حتی گروه موسوم به ائتلاف گروه های انقلابی و معارض سوریه، داعش را به  داشتن رابطه با نظام سوریه و تلاش برای تحقق خواسته های این نظام متهم و بر همین اساس، حمایت کامل خود را از افراد مسلح ائتلاف علیه داعش اعلام کرده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها