همزمان با ایام دهه مبارک فجر برگزار شد؛

همایش سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تونس+ویدیو

چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 18:24

تونس، العالم – همایش سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه مبارک فجر در پایتخت تونس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از تونس، پیامهای انسانی میان انقلاب اسلامی ایران و حرکت اصلاح طلبانه تونس محور این همایش بود که شماری از شخصیت های فکری و سیاسی ایران و تونس در آن شرکت داشتند.

در این همایش، قواعد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نقش آن در افق وحدت اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. 

شیخ "محمد علی تسخیری" رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در این همایش گفت: ما خواستار همکاری گسترده میان انقلاب اسلامی ایران و انقلاب تونس و همچنین استفاده از تجربیات عظیم انقلاب اسلامی ایران در کشورهای اسلامی بوده و از ملت های اسلامی درخواست همکاری با یکدیگر به منظور تحقق اهداف بزرگ را خواستاریم.  

سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی برای دانشگاهیان تونس به منظور بررسی ابعاد مشترک این انقلاب با انقلاب تونس در زمینه حقوق، آزادی، عدالت اجتماعی و پیروزی بر استبداد است.   

"ناصر المکنی" پژوهشگر و استاد تونسی نیز طی سخنانی در این همایش گفت: هر دو انقلاب ایران و تونس دارای پیامهای انسانی مانند تحقف کرامت و آزادی انسان از قید و بند زمان و مکان و سوق دادن توانمندیها به سوی عمران، توسعه و ایجاد جامعه بهتر هستند.

"پیمان جبلی" سفیر جمهوری اسلامی در تونس نیز در سخنانی درباره انقلاب اسلامی ایران گفت: پیام انقلاب اسلامی ایران، وحدت توانمندی و رفع دوگانگیهای کاذب است که توسط رژیمهای استبدادی و استعماری بنا شده و انقلاب اسلامی توانست بخشی از آرزوهای مسلمین را محقق سازد.  

وی افزود: تاکید بر وحدت، نزدیکی و همبستگی میان مسلمانان، از اولویتهای انقلاب اسلامی ایران است. 

در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از کتب سیاسی و فرهنگی درباره انقلاب اسلامی ایران نیز برپا بود.

Ma.11:02.5
 

پربیننده ترین خبرها