دحلان گزینه اسرائیل برای جانشینی عباس

دحلان گزینه اسرائیل برای جانشینی عباس
پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 - 19:59

العالم - روزنامه صهیونیستی معاریو از دیدار مشاور ويژه سیاسی نخست وزیر اسرائیل با محمد دحلان از رهبران سابق جنبش فتح خبر داد.

به گزارش شبكه خبري العالم، بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اشغالگر، "يتسحاق مولخو" وكيل و مشاور ويژه خود در امور سياسي را براي ديدار با محمد دحلان اعزام کرده است؛ دحلان پس از اتهام به تلاش براي كودتا عليه محمود عباس در پايان سال 2010، به عنوان پناهنده در امارات بسر مي برد.

ارزيابي هاي سران صهیونیست مبني بر اينكه محمود عباس قادر به امضاي توافق صلح با اسراييل نخواهد بود، باعث شده است که مولخو چندين ديدار با دحلان داشته باشد.

اين روزنامه صهونيستي افزود: هدف از تماس هاي اسراييل با دحلان حفظ روابط مستحكم با وي است تا در زمان برکناری محمود عباس از سمتش، از اين روابط بهره برداري شود.

معاريو تاكيد كرد كه سران اسراييل بر اين باورند كه دحلان شايستگي شراکت در روند سازش با اسرائيل را دارد و پيشتر در این باره به دولت آمريكا اطلاع داده اند.

اين روزنامه تصريح كرد كه برخي در قدس معتقدند كه بر خلاف ابومازن، دحلان شايستگي آن را دارد كه در فرايند صلح، شريكي مناسب باشد، از آن مهم تر اين كه مي تواند پل هاي فرو ريخته ميان كرانه باختري و غزه را بازسازي كند.

يكي از بهانه هاي اصلي مخالفان مذاكرات فلسطین و اسرائیل این آن است كه ابومازن نماينده ملت فلسطين نيست، زيرا از برگزاري انتخابات امتناع ورزد.

پربیننده ترین خبرها