توافق برای خروج غیرنظامیان از شهر حمص

توافق برای خروج غیرنظامیان از شهر حمص
پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 - 22:41

العالم - دمشق و سازمان ملل متحد درباره خارج شدن غیرنظامیان از شهر حمص و رساندن کمک های انسان دوستانه به دست ساکنان مناطق قدیمی این شهر به توافق رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) روز پنجشنبه گزارش رد که طلال البرازي استاندار حمص و يعقوب الحلو نماینده سازمان ملل مقیم سوریه به توافقی دست یافتند مبنی براینکه شهروندان از بخش قدیمی شهر حمص خارج شوند و کمک های انسان دوستانه به دست آن عده از شهروندانی که تصمیم به ماندن در شهر می گیرند ، برسد.

براساس این گزارش ، استاندار حمص و نماینده سازمان ملل در سوریه توافق کردند که ساکنان محاصره شده در شهر حمص از سوی گروه های مسلح ، اعم از زن و مرد و پیر و جوان این شهر را ترک کنند تا اقدامات لازم برای رساندن کمک ها انجام شود.

به موجب این توافق ، طرف های سوری ذیربط کمک های انسان دوستانه لازم اعم از غذا و دارو را به دست شهروندانی که این شهر را ترک می کنند ، خواهند رساند.

همچنین کمک های انسان دوستانه شامل غذا و دارو و دیگر مایحتاج مورد نیاز شهروندان به دست آن گروه از شهروندانی که تصمیم می گیرند داخل شهر باقی بمانند ، خواهد رسید.

این توافق چند روز پس از پایان مذاکرات ژنو 2 صورت می گیرد که میان هیات های دولت سوریه و مخالفان سوری و با نظارت اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل در امور سوریه با هدف دستیابی به راه حلی برای بحران سه ساله سوریه برگزار شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها