برنامه متفاوت وفاق در سومین سالگرد انقلاب بحرین

برنامه متفاوت وفاق در سومین سالگرد انقلاب بحرین
جمعه 18 بهمن 1392 - 19:36

دبیرکل جمعیت وفاق بحرین از مردم خواست به منظور احیای سالگرد قیام 14 فوریه، وزارتخانه های حکومت آل خلیفه را تحریم کرده و از مراجعه برای کارهای اداری و خرید در روز پنجشنبه 13 فوریه (24 بهمن ماه) خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "علی سلمان" در خطبه های نماز جمعه مسجد "امام صادق" (ع) از مردم خواست "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد، و "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا را در این روز از طریق فیسبوک خطاب قرار دهند. 
دبیرکل جمعیت وفاق افزود: جمعیتهای مخالف در روز 14 فوریه تظاهرات برگزار نمی کنند تا تداخلی با سایر فعالیتهای آن روز نداشته باشد.
وی با تقدیر از حضور مستمر مردم بحرین در صحنه که باعث توجه جهانیان شده است، دوری از خشونت و حمایت از فعالیت های مسالمت آمیز ضد حکومتی در روز احیای انقلاب را خواستار شد.
ائتلاف جوانان 14 فوریه نیز اعتصاب در روز 13 فوریه، توقف کارهای اداری رسمی و بستن مغازه ها را خواستار شد.
خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین برای مطالبه حقوق سلب شده خود در 14 فوريه 2011 (25 بهمن 1389) آغاز شد. رژیم آل خلیفه به منظور سرکوب این اعتراضها ارتش و نیروهای مسلح خود را به خیابانها ریخت و شمار قابل توجهی از مردم را به خاک و خون کشید. رژیم آل خلیفه در پی ناتوانی در سرکوب اعتراضهای مردم، به نیروهای سپر جزیره روی آورد، و نظامیانی از چند کشور عربی به ویژه عربستان سعودی راهی بحرین شدند و در سرکوب و کشتار مردم انقلابی بحرین شرکت کردند.

هر چند كه ائتلاف عربي و غربي برآن بوده‌اند تا با استناد به شرايط ويژه شيعيان (اكثريت جمعيت بحرین) و نارضايتي آنها از آل خليفه (به زعم خود اقليت اهل سنت) تحولات بحرين را نوعي تقابل مذهبی نشان دهند، اما مردم بحرين اعم از شيعه و سني با آگاهي از اين فتنه‌انگيزي، بر اتحاد براي پايان دادن به رژیم انحصاري و وابسته آل خليفه همچنان تاكيد دارند.

پربیننده ترین خبرها