حضور تروریستهایی از 83 کشور در سوریه

حضور تروریستهایی از 83 کشور در سوریه
شنبه 19 بهمن 1392 - 10:23

وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به حضور تروریستهایی از 83 ملیت در کشورش گفت: تصمیم عربستان سعودی برای مجازات اتباع سعودی که در خارج از این کشور می جنگند؛ واقعی نیست و بدین معنا نمی باشد که سعودیها از حمایت گروههای تروریستی در سوریه دست برداشته اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عمران الزعبی" در سخنانی گفت: تصمیم عربستان واقعی نیست و اجرای آن غیر ممکن است. تروریست ها از عربستان از طریق از اردن، لبنان و ترکیه به سوریه نفوذ می کنند و ورود آنها از طریق گذرگاههای مرزی رسمی نیست و در این شرایط، چگونه مسئولان سعودی متوجه خواهند شد که این افراد از سوریه بازمی گردند تا آنها را دستگیر و مجازات کنند؟

وی افزود: تروریست ها از بیش از 83 کشور در سوریه حضور دارند و عربستان از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی می کند و در تصمیم عربستان، به توقف حمایت مالی و تسلیحاتی و آموزش نظامی سعودی ها یا اتباع کشورهای دیگر اشاره نشده است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهار داشت: در تصمیم عربستان همچنین برای آماده سازی روانی تروریست ها که در عربستان از سوی برخی مبلغان و شبکه های تلویزیونی و رادیویی و سایت های اینترنتی صورت می گیرد، مجازاتی در نظر گرفته نشده است.

عمران الزعبی تصریح کرد: برخی از دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز با همان شیوه عربستان رفتار می کنند و شبکه های تلویزیونی فتنه انگیز و فرقه ای حمایت مالی منظمی دریافت می کنند و در این زمینه، دلایل و مدارک وجود دارد. کمک به این شبکه ها از سوی اشخاص یا جمعیت هایی صورت می گیرد که انتظار می رود پولهای آنها به امور خیریه اختصاص یابد؛ نه برای ریختن خون سوری ها.

وی گفت: تصمیم عربستان صرفا رسانه ای و تبلیغاتی و تلاش برای ترمیم وجهه عربستان است، که البته امری بی فایده به حساب می آید و بیانگر هیچ گونه تعهد بین المللی در مبارزه با تروریسم نیست.

عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دوشنبه گذشته با صدور فرمانی نمایشی، به عنوان بخشی از قانون به اصطلاح "مبارزه با تروریسم" تاکید کرد: "مجازات" هر کسی که به هر نحوی در اقدامات جنگجویانه خارج از عربستان مشارکت کند، حداقل سه سال و حداکثر بیست سال زندان خواهد بود.

همچنین طبق این فرمان، هرکس که به هریک از جریانها و گروههای فکری افراط گرا و یا گروه هایی که در سطح داخلی یا بین المللی و یا منطقه ای به عنوان گروه تروریستی شناخته شده باشند، وابسته باشد و یا آنها را تایید کند و یا تفکر و رویکرد آنها را در دستور کار قرار دهد، به زندان افکنده می شود.

این مجازات طبق فرمان پادشاه عربستان، شامل هر کسی می شود که با هر گروه و یا سازمان افراط گرا و یا سازمان تروریستی اظهار همدلی کند و یا به هر شکلی تحت حمایت مادی و یا معنوی خود قرار دهد و یا درخصوص چنین مساله ای اقدام به تحریک برانگیزی و یا تشویق به آن کند و یا با نوشته و یا سخنی آن را ترویج دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها