قاتل شیرین در یک قدمی قلب ما !

قاتل شیرین در یک قدمی قلب ما !
شنبه 19 بهمن 1392 - 11:41

نتایج یک تحقیق پزشکی جدید نشان داد افرادی که مقادیر زیادی قند را دربرنامه غذایی خود مصرف می کنند، بیشتر از دیگران در معرض مرگ بر اثر ابتلا به بیماری های قلبی وعروق قرار دارند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یک فرد عادی در طول روز حدود 22 قاشق کوچک قند افزودنی استفاده می کند که حدود 250 کالری انرژی دارد، و این قند در غذاها و خوراکی هایی مانند شیرینی ، کیک ، بیسکوئیت، شکلات و نوشابه های گازدار یافت می شود.

تیم تحقیق پزشکی به ریاست " کیونی یانگ " متخصص بیماری های قلب و عروق و سکته قلبی و پیشگیری اعلام کرده است  که یک قوطی نوشیدنی گازدار حدود 35 گرم شکر و معادل 140 کالری دارد.

پیشتر تحقیقات پزشکی به ارتباط مستقیم میان مصرف زیاد قندهای افزودنی وافزایش خطر ابتلا به بیماری های قلب  و عروق اشاره کرده بودند.

پژوهشگران به تجزیه و تحلیل آمارهایی درباره تعدادی از شرکت کنندگان در این تحقیقات با هدف مشخص کردن مصرف قند افزودنی به درصد از کالری های روزانه میان افراد بالغ در آمریکا پرداخته اند، سپس نسبت میان مصرف قند افزودنی و فوت ناشی از بیماری های قلیب عروقی را مقایسه کردند.

محققان دریافته اند که میانگین کالری های روزانه دریافتی ناشی از قند افزودنی از 15,7% در فاصله سال های 1988 تا 1994 به 16,8% در فاصله سال های 1999 تا 2004 افزایش یافته است و این میزان در فاصله سال های 2005 تا 2010 به 14,9% کاهش یافته است.

آمارها نشان می دهد که مصرف منظم نوشیدنی های شیرین و دارای قند مانند نوشابه های گازدار به افزایش موارد فوت ناشی از بیماری های قلبی عروقی به نسبت 71,4% در میان افراد بالغ می رسد.

پروفسور " ناوید استار" از اعضای موسسه قلب انگلیس گفت: مشکل اینجا است که قند در ترکیبات جدید بسیاری از نوشیدنی ها و غذاهایی که همه افراد به وفور استفاده می کنند، وارد شده است.

وی اظهار داشت مصرف قند به اندازه بیشتر از میزان توصیه شده در معیارهای جهانی ، مشکلات و بیماری های قلبی مانند چربی های اشباع شده را به دنبال دارد.

این پزشک انگلیسی توصیه کرد که مردم برای حفظ سلامت بیشتر ، مقدار کمتری از قند را در طول روز مصرف نمایند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها