گزارش "تایمز" از توطئه جدید غرب علیه اسد

گزارش
شنبه 19 بهمن 1392 - 19:18

روزنامه انگلیسی" تایمز" از حمایت مالی کشورهای اروپایی از حمله نظامی جدید گروه‌های مسلح در حومه دمشق برای براندازی نظام بشار اسد تا قبل از آغاز دور دوم مذاکرات در ژنو خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، این روزنامه نوشت: این حمله پس از چند ماه درگیری بین گروه های مسلح در سوریه، از سوی گروه موسوم به ارتش آزاد و متحدانش برای اثبات موقعیت ارتش آزاد صورت می گیرد.

تایمز افزود: این اقدام در حالی صورت می گیرد که طرف های مخالف نظام سوریه، می ترسند بشار اسد از موضع قدرت در نشست ژنو شرکت و مذاکره کند زیرا دولت سوریه همچنان ابتکار عمل را در میدان مبارزه با گروه های مسلح در دست دارد.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان می کند که شبهه نظامیان ارتش آزاد به تازگی ویدیویی از چند دستگاه تانک، خمپاره و موشک انداز در حال عملیات، بر روی اینترنت منتشر کرده اند که گفته می شود، این ادوات مواضع نیروهای دولتی را در مسیرهای اصلی نزدیک شهرک عثمان در شمال درعا در نزدیکی مرز اردن هدف قرار داده اند.

تایمز نوشت: این حمله 18 لشکر از شورشیان تحت حمایت جدید مالی و تسلیحاتی را از طریق مرز اردن، همان جایی که آمریکا برای آموزش افراد مسلح ارتش آزاد پایگاه دایر کرده است، شامل می شود و به گفته فرماندهان میدانی این حمایت علاوه بر تامین تسلحات، دربردارنده 31 میلیون پوند برای پرداخت به افراد مسلح می باشد.

تایمز به نقل از"منذر اقبیق" سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه نوشت: مسایلی وجود دارد که بهتر است از آن سخنی به میان نیاید و من نمی خواهم از جزییات این حمایت مالی سخن به میان بیاورم؛ ما در غرب و در میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دوستانی داریم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها