گروه‌های مسلح آتش‌بس حمص را نقض کردند

گروه‌های مسلح آتش‌بس حمص را نقض کردند
شنبه 19 بهمن 1392 - 20:01

دولت سوریه از نقض آتش بس سه روزه در شهر حمص از سوی گروه های مسلح خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هدف از برقراری این آتش بس، کمک به شهروندان از جمله زنان و کودکان تحت محاصره گروه های مسلح در این شهر و رساندن کمک های انسانی به آنها با همکاری سازمان ملل متحد است.

خبرها همچنین حاکی است که دو تن از نيروهاي هلال احمر سوريه در حمله گروه های مسلح در حمص زخمي و برای معالجه به خارج از میدان "ساعت" در حمص منتقل شدند.

همچنین شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش خبر داد که یکی از خودروهایی که عازم بخش قدیمی حمص بود، هدف اصابت چند گلوله قرار گرفته است.

گزارش ها از پرتاب چندین خمپاره به مناطقی حکایت دارد که سازمان ملل و آژانس های امدادرسانی امیدوارند به حدود سه هزار غیرنظامی که در این مناطق گرفتار شده اند، غذا و کمک های دارویی برسانند.

در پی توافق دولت و نیروهای مخالف، آتش بسی سه روزه برای امدادرسانی و تخلیه غیرنظامیان از بخش قدیمی شهر جنگ زده حمص از روز جمعه ۷ فوریه ( ۱۸ بهمن) برقرار شده است.

گفته شده با توجه به پرتاب خمپاره ها هنوز مشخص نیست که آیا کاروان های حامل کمک ها وارد این مناطق خواهند شد یا خیر.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) نیز به نقل از فرماندار شهر حمص اعلام کرد: گروه‌های تروریستی مسلح، صبح امروز آتش بس اعلام شده در بخش قدیمی شهر را با پرتاب چندین خمپاره به مراکز پلیس نقض کردند.

در همین حال گروه های مسلح نیز، دولت سوریه را به بمباران مناطق تحت محاصره و نقض آتش بس سه روزه در شهر حمص متهم کرده اند.

تاکنون بیش از 80 کودک، زن و افراد سالخورده از مناطق تحت کنترل گروه های مسلح این شهر که طی یک سال و نیم گذشته تحت محاصره قرار داشت، تخلیه شده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها